Blogi - Kalajoen seurakunta

Blogi

Tervetuloa uusille sivuille!

Nämä Kalajoen seurakunnan uudet kotisivut julkaistiin 26.7.2010. Graafisen suunnittelun ja teknisen toteutuksen on tehnyt Teemu Joensuu Tietotemput Oy:stä. Uudet sivut antavat yhteisen ilmeen Himangan, Kalajoen ja Raution yhteiselle Kalajoen seurakunnalle. Uudet sivut avaavat myös uusia mahdollisuuksia. Virkatodistuksen pystyy nyt tilaamaan suoraan Meidän seurakunta -välilehden Sähköinen asiointi -sivulta. Kalajoen kirkosta voi kuunnella sunnuntain päiväjumalanpalveluksen suoraan etusivun Nettiradio -nappulasta ilman taustasoittimen latausta. Kirkolliset ilmoitukset tulevat sivuille suoraan sähköisestä resurssinvarausjärjestelmästämme, eikä niitä tarvitse enää erikseen päivittää. Helppokäyttöisellä ylläpitotyökalulla saamme jatkossa hajautettua sivujen päivitysvastuun työaloille.

Kotisivut ovat jatkuva yhteinen prosessi. Ne eivät valmistu koskaan, vaan kehittyvät jatkuvasti enemmän sen näköisiksi, kun me yhdessä haluamme. Ne ovat kuin luova kaksoispiste antaen tilaa uusien ideoiden toteutukselle ja tekniikan suomien mahdollisuuksien hyödyntämiselle. Sivut ovat vielä kesken erityisesti kuvien osalta. Ennen kesälomia emme ehtineet tuoda sivuille vielä varsinaista kuva-aineistoa, mutta ne tulevat syksyn mittaan. Silloin järjestämme myös koulutuksen, joka mahdollistaa ylläpidon siirtymisen suoraan seurakunnan työaloille.

Ole mukana kehittämässä Kalajoen seurakunnan kotisivuja vaikka palautesivun kautta.

Kesäterveisin Jussi Leppälä