Piispantarkastus Kalajoella

Oulun hiippakunnan piispa Samuel Salmi suorittaa piispantarkastuksen Kalajoen seurakunnassa 20. ja 22. tammikuuta. Tarkastuksen tavoitteena on yhdessä tutustua seurakunnan elämään ja seurakuntatyön painopistealueisiin, kartoittaa paikallisia yhteistyömahdollisuuksia sekä luoda tulevaisuuden visioita.

Piispantarkastus alkaa perjantaiaamuna 20.1. aloitushartaudella Kalajoen kirkossa, puoliltapäivin on hartaushetki myös Himangan kirkossa. Nämä tilaisuudet ovat avoimia kaikille seurakuntalaisille. Näiden lisäksi piispa vierailee perjantaina Raumankarin koululla, Kalajoen satamassa ja kaupungintalolla sekä tutustuu Jokelan pappilan korjaustyöhön. Perjantai-ilta on varattu työntekijöiden ja luottamushenkilöiden kokouksille.

Sunnuntaina 22.1. tarkastus huipentuu kirkossa pidettäviin Piispanmessuun ja -tarkastukseen, joiden jälkeen on vielä lähetyslounas seurakuntakodissa. Sunnuntain tilaisuuksiin kutsutaan kaikkia seurakuntalaisia.

• Piispantarkastuksen kaikille avoimet tilaisuudet:
    • pe 20.1. klo 9.15 Aloitushartaus Kalajoen kirkossa, klo 12 Hartaushetki Himangan kirkossa;
    • su 22.1. klo 10 Piispanmessu ja klo 11.30 Piispantarkastus Kalajoen kirkossa, klo 12.30 Lähetyslounas seurakuntakodissa.