Tasauspäivän lounaalla jaetaan hyvinvointia

Kalajoen seurakuntakodissa järjestetään tiistaina 20.3. klo 11-13 Tasauspäivän lounas Suomen Lähetysseuran Tasaus-kampanjan hyväksi. Lounaana on hirvenlihakeitto, ohraryynipuuro ja puolukkasoppa, leivät, levitteet, juusto ja tuore kurkku, juomat, kahvi ja lusikkaleivät. Tarjolla on myös gluteeniton, laktoositon ja maidoton vaihtoehto.

Tasaus on Suomen Lähetysseuran vuosittainen kampanja, jolla tuetaan ulkoministeriön osittain rahoittamaa kehitysyhteistyötä eri puolilla maailmaa.

Tasaus-kampanja syntyi vuonna 1992 kevät- ja syyspäiväntasauksen innoittamana. Valo jakaantuu maailmassa tasan kaksi kertaa vuodessa, mutta elämisen edellytykset eivät koskaan. Siksi tarvitaan hyvinvoinnin tasaamista.

Tasaus-kampanja alkaa kevätpäiväntasauksesta 20.3. ja huipentuu syyspäiväntasauksen 22.9. ympärille. Tänä vuonna kampanjan keräystuotolla parannetaan naisten taloudellisia oikeuksia tukemalla naisten koulutusta ja pienyrittäjyyttä muun muassa Tansaniassa.

• Tasauspäivän lounas ti 20.3. klo 11-13 Kalajoen seurakuntakodissa. Hirvenlihakeitto, ohraryynipuuro ja puolukkasoppa lisukkeineen kahdeksalla eurolla Suomen Lähetysseuran Tasaus –kampanjan hyväksi, alle kouluikäiset ilmaiseksi.