Uutiset - Kalajoen seurakunta

Kalajoen seurakunta tukee tukkilahjoituksella tsasounan rakentamista

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta:

Kalajoen ev.lut. seurakunnan kirkkoneuvosto päätti lahjoittaa Kalajoen ortodoksisen rukoushuoneen kannatusyhdistys ry:lle n. 60 mäntytukkia tsasounan rakentamiseksi Hiekkasärkille. Kirkkoneuvosto otti kantaa kirkossa esitettyyn rovastikunta -seurakuntamalliin toteamalla, että Kalajoen seurakunnan kannalta paras vaihtoehto tällä hetkellä on nykyisen itsenäisyyden säilyttäminen ja kuntakentän liikkeiden seuraaminen.

Kirkkoneuvosto hyväksyi Himangan kappelineuvoston ehdotuksen, että kappelineuvosto toimillaan kerää Himangan kappelin alueen päiväkerholaisten osalta päiväkerhomaksuja vastaavan tulon. Himangan hautaustoimen kiireaikojen apu hoidetaan sisäisin järjestelyin.

Kalajoen seurakunnan metsäsuunnitelma seuraavalle 10-vuotiskaudelle päätettiin antaa tarjousten perusteella Metsänhoitoyhdistys Kalajokilaakson tehtäväksi.

Kirkkoneuvosto siirsi Kalajoen kanttorin sijaisen Teija Orjalan Himangan kanttorin sijaiseksi 12.5. saakka. Paula Röytälle myönnettiin ero toimistonhoitajan virasta 18.9.2012 lukien ja Sirkka Piipolle suntion toimesta 1.6.2012 alkaen. Hautausmaan kesätyöntekijöiksi touko-syyskuun ajaksi valittiin Vesa Pahkala Himangalle sekä Aila Mantila ja Eija Tuovinen Kalajoelle. Muut kesätyöntekijät valitaan myöhemmin. Kirkkoneuvostolle annettiin tiedoksi Terho Hämeenkorven palkkaus papiston avuksi huhtikuun ajalle, Tuija Majavan palkkaus kirkkoherranviraston tehtäviin 18.9 saakka, Eveliina Ylikosken palkkaus kanttorin sijaiseksi Raution alueelle kesäajaksi ja Anneli Kotkavaaran sijaisuus Raution suntion tehtäviin syyskuulle saakka.

Kirkkoneuvosto nimesi Kalajoen alueella toimivaan myyjäistoimikuntaan kaudeksi 2012-2014 seuraavat henkilöt: Ulla Alajoki, Götha Peltola, Sirkka Ryyti, Seija Kamunen, Annikki Tavasti, Anna-Liisa Rahja, Elsi Siipola, Riitta Tilvis, Seija Isokääntä, Tuulikki Ainali.