Yhteisvastuukonsertti Kalajoen kirkossa

Kalajoen seurakunta järjestää Yhteisvastuukonsertin sunnuntaina 15.4. klo 15 Kalajoen kirkossa. Esiintymään ovat tulossa oululainen laulajapariskunta Jaana ja Jorma Pulkkinen. Heitä säestää Kalajoen seurakunnan kanttori Heidi Huhtala. Ohjelmassa on yksinlauluja, duettoja ja urkusooloa. Kolehti kerätään yhteisvastuun hyväksi.

Jaana Pulkkinen  on opiskellut yksinlaulua vuodesta 2002 alkaen kansalaisopistoissa ja yksityisesti opettajinaan Virve Karen, Suré Eloff ja Anna-Maria Jurvelin. Tällä hetkellä hän käy Kempeleen kansalaisopistossa Sanna Jaakon laulunopetuksessa. Kesinä 2003-2011 hän on osallistunut Kalajoen yksinlaulukurseille Esko Jurvelinin ja Riikka Strandmanin oppilaana. Jaana on esiintynyt erilaisissa tilaisuuksissa ja avustanut jumalanpalveluksissa Oulun alueen seurakunnissa ja Kuhmon kirkossa.

Jorma Pulkkinen on suorittanut Oulun konservatoriossa musiikkiopiston päästötutkinnon sekä vuonna 1993 laulun 2B-kurssin Esko Jurvelinin oppilaana. Lauluopintojaan hän on täydentänyt Nivalan laulukurssilla Esa Ruuttusen oppilaana ja Kalajoen ja Joutsenon yksinlaulukursseilla Esko Jurvelinin oppilaana kesinä 2004-2011. Lisäksi hän on opiskellut yksinlaulua 2006-2007 USA:ssa Coppell Conservatory:ssa opettajanaan Sure Eloff. Jorma on esiintynyt Savonlinnan oopperajuhlilla kuorossa, Oulun Oopperassa ja Paavo Nurmi –oopperan kuorossa. Hänellä on ollut soolo-osuuksia Tuiran kamarikuoron levyillä ja Esko Jurvelinin lauluoppilaiden Hyvä Tuomas joulun tuo –joululevyllä.

Jaana ja Jorma ovat pitäneet yhteisvastuukonsertin huhtikuussa 2011 Muhoksella ja tammikuussa 2010 Pudasjärvellä. He ovat esiintyneet konsertissa Pudasjärven kirkkomusiikkiviikolla marraskuussa 2010.
Kuhmossa he ovat esiintyneet Kuhmon seurakunnan järjestämässä yhteisvastuukonsertissa helmikuussa 2009 ja Kesäillan lauluja –konsertissa heinäkuussa 2009. He ovat avustaneet Oulun alueen seurakuntien jumalanpalveluksissa ja hartaustilaisuuksissa usean vuoden ajan. Vuosina 2006-2007 he avustivat USA:ssa Pohjois-Texasin suomalaisen luterilaisen seurakunnan tilaisuuksissa, Rejoice Lutheran Church -tilaisuuksissa ja esiintyivät Coppell Conservatoryn järjestämässä konsertissa.