Kalajoen seurakunnan musiikkitoiminta kesällä 2012

MUSIIKKISARJA VUORENKALLION KAPPELISSA

Vuorenkallion kappelin musiikkisarjalla on pitkä perinne. Kalajoen pitkäaikaisen kanttorin Veli  Ainalin ohjauksesta lähtemä musiikkitilaisuus on kasvanut suosituksi kesätapahtumaksi. Alkujaan pienimuotoisesti liikkeelle lähtenyt musiikkihartaus on laajentunut koko kesän kattavaksi tapahtumaksi tavoittaen suuren joukon ihmisiä. Musiikkisarja alkaa kesäkuun ensimmäisellä viikolla ja päättyy elokuun puolessa välissä. Musiikkihetket ovat keskiviikko-iltaisin.

Musiikkisarjan aloittaa Kalajoen Kirkkokuoro ja Mieskuoro johtajanaan kanttori Heidi Huhtala. Seuraavalla viikolla ovat vuorossa laulaja Seppo Tastula ja sellisti Tapio Hirvi Kannuksesta. Heitä säestää Heidi Huhtala. Juhannusviikolla esiintyvät Nauhan tytöt Ruusa, Anni-Riitta, Marianne, Eveliina Alisa Manta ja Reetta Kalajoen Mehtäkylästä. Kesäkuun viimeisessä musiikkihetkessä laulaa Kalla-kvartetti; Johanna Laukkanen, Anna Kosola, Sanna Huttunen ja Himangan vs. kanttori Teija Orjala.

Heinäkuun kaksi ensimmäistä musiikki-iltaa ovat Veli Ainalin johtamia. Ensimmäisenä esiintyy Sekakuoro ja seuraavalla viikolla on Iktys-kvartetin vuoro. Iktys-kvartetin musiikkihetki on Kalajoen kirkossa.  Kitaransoiton opettaja Veikko Siponkoski konsertoi heinäkuun puolessa välissä. Kalajoen kristillisen opiston laulukurssilaiset esiintyvät perinteisesti heinäkuun lopussa.

Elokuun kolme musiikki-iltaa ovat musiikinopettaja, kuoronjohtaja Soili Aution johtamia. Ensimmäisellä viikolla esiintyy Soilat-kuoro, seuravalla viikolla Chorus Vallis -kuoro ja kesän musiikkisarjan päättää Fermaatti.

RAUTIOVIIKON MUSIIKKITARJONTA

Rautioviikon aikana kirkossa on neljä musiikkitilaisuutta. Sunnuntaina konsertoi Juhana Kalliokoski Vetelistä. Maanantai-iltana on yhteislaulutilaisuus, jonka säestää kanttoriopiskelija Eveliina Ylikoski. Tiistai-illan musiikkivartista vastaa Veli  Ainali. Keskiviikon kesäillan konsertissa esiintyy Kotiahon perhe.

KALAJOEN KRISTILLISEN OPISTON MUSIIKKIHETKET

Vuorenkallion kappelin musiikkihetken lisäksi Kalajoen kristillisen opiston laulukurssilaiset esiintyvät heinäkuun lopussa puolenpäivän musiikkihetkessä Kalajoen kirkossa. Laulukurssin päätöskonsertti pidetään opistolla.