Uutiset - Kalajoen seurakunta

Tuija Peltola kirkkoherranviraston toimistonhoitajaksi

Uutinen Kalajoen kirkkoneuvoston kokouksesta 28.5.2012:

Kalajoen kirkkoneuvosto siirsi toimistosihteeri Tuija Peltolan kirkkoherranviraston toimistonhoitajan virkaan 18.9.2012 alkaen. Peltola on työskennellyt vs. toimistonhoitajana viime heinäkuusta alkaen. Samalla julistettiin haettavaksi kirkkoherranviraston toimistosihteerin virka. Lilli Myllykoski palkattiin palkkasihteerin viransijaiseksi 3.9.2012-23.8.2013 väliseksi ajaksi. Hän aloittaa tehtäviin perehtymisen 1.6. alkaen toimistosihteerinä.

Kirkkoneuvosto päätti tehdä lähetystyön toimikunnan esityksestä uuden nimikkosopimuksen Suomen Lähetysseuran kanssa Eero Mannisen työn tukemisesta. Nykyiset nimikkolähetit Lea ja Jukka Ridanpää ovat palanneet kotimaahan ja jäävät loppukesästä pois Lähetysseuran palveluksesta.

Kalajoen seurakunta on ollut mukana kirkon kirjanpidon ja palkanlaskennan, KIPAn, pilotoinnissa. Kirkkoneuvosto päätti, että seurakunta irtautuu pilotoinnista ohjelmasovellusongelmien ja henkilöstöresurssipaineiden vuoksi. Pilotoinnissa ei ole ollut mahdollisuus osallistua kehittämiseen, vaan se on painottunut testaukseen.

Jokelan pappilan katon tervausurakka annettiin E-P:n Tervapinnalle. Reilun 1000 kuution kuusitukkipuuleimikon myynti valtuutettiin tehtäväksi parhaan tarjouksen tehneen yhtiön kanssa. Kirkkoneuvosto täydensi kaupungin kanssa vuonna 1984 tehtyä vuokrasopimusta Granholmin tilasta.