Uutiset - Kalajoen seurakunta

Kalajoen seurakuntavaaleissa 58 ehdokasta

Kalajoen seurakuntavaaleissa on ehdokkaana 58 seurakuntalaista yhteensä kolmella listalla. Naisia ehdokkaista on 30.

Yhdistysten ja puolueiden yhteisen valitsijayhdistyksen ehdokkaina ovat Riitta Ainali, Pentti Haapakoski, Eeva Halkosaari, Juha Heikkilä, Reino Hihnala, Pekka Hintsala, Marjaana Juola, Tiina Kauppinen, Juhani Latukka, Tapio Lehtinen, Tiija Liias, Jaana Männistö, Hannu Niemelä, Mari Niemelä, Hanna Nikupaavo, Götha Peltola, Pekka Prittinen, Suvi Päivärinta, Esa Rahja, Pekka Rahkola, Seppo Rasmus, Lauri Seikkula, Jukka Stolp, Elina Tuura, Päivi Valikainen ja Jouni Vuollet. Kaikkiaan tällä listalla ehdokkaita on yhteensä 26.

Himangan kappeliseurakunnan valitsijayhdistyksen ehdokkaina ovat Kaisu Ala-Pöntiö, Liisa Borén, Anitta Carlsson, Susanna Harmaala, Asko Heikkilä, Tapio Hillilä, Sami Hänninen, Sirpa Iso-Kungas, Miia Kakko, Kari Kivelä, Päivi Kivelä, Maria Muuraiskangas, Matti Pahkala, Olavi Palovaara, Vuokko Peltola, Anne Pentinmikko, Lek Pernu, Jouni Pöyhtäri, Helena Saarenpää, Juha Siermala, Tommi Sinko, Jorma Tikkanen, Eeva-Silja Tuorila, Marianne Tuorila, Pekka Uunila ja Anita Yrjänä.  Tällä listalla on yhteensä 26 ehdokasta.

Kristillisten perusarvojen puolesta –valitsijayhdistyksen ehdokkaina ovat Tapio Isopahkala, Markku Kupari, Tuovi Nauha, Sanna Nikula, Eeva Rautakoski ja Eino Suomala, ehdokkaita yhteensä 6.

Äänioikeutettujen lukumäärä Kalajoen seurakunnassa on 9092, joista ensi kertaa äänestäviä 16-17 –vuotiaita äänioikeutettuja on 318. Näille nuorille äänestäjille seurakunta lähettää henkilökohtaisen tiedotteen. Kirkkovaltuustoon marraskuussa pidettävillä vaaleilla valitaan 27 valtuutettua. Varsinaiset vaalipäivät Kalajoen kirkoissa ovat 14.-15. marraskuuta. Marraskuun alusta alkavien ennakkoäänestyksen äänestyspaikoista päätetään myöhemmin. Yksi ennakkoäänestyspaikoista on kuitenkin Kalajoen lukio 1. marraskuuta.

Kalajoen seurakunnan nykyisistä kirkkovaltuutetuista ehdokkuudesta luopui yhteensä 13 valtuutettua.