”Kanttorit ja pojat” esiintyvät Himangan kirkossa

Himangan edesmennyt kanttori Kauko Perkkiö esitti toivomuksen Lohtajan kirkossa pidetystä konsertista alkunsa saaneelle ”kanttorit ja pojat” ryhmälle saapua Himangan kirkkoon kesän 2012 aikana. Kauko on siirtynyt rajan taakse ihan hiljattain mutta hänen toiveensa tulee toteutumaan Himangan kirkossa järjestettävässä sarjan konsertissa kesäkuun kolmantena sunnuntaina 17.6. klo 19.

Konsertin sisältö on edelleen rakentuva perinteiselle kirkkomusiikille, virrelle ja hengellisille lauluille. Sisällöllinen tarkoitus on laulaa ja soittaa sellaista musiikkia, josta jokainen ainakin joitakin osia voi ottaa mukaansa arkeensa ja elämäänsä matkalauluiksi taikka musiikiksi.

Tällä kertaa Himangalla konsertissa esiintyvät perinteisesti kolme kanttoria ja kolme poikaa. Kanttoreina kanttorikoulutuksen saanut oopperalaulaja Hannu Niemelä, kanttori ja laulaja Annukka Palola sekä kanttori sekä illan säestyksistä ja urkusoolosta vastaava Heidi Huhtala. Poikien osuuden hoitavat lääkäri ja laulaja Seppo Tastula, sellisti Tapio Hirvi ja viulisti Tuomo Hirvi.

Kauko Perkkiö oli ennenkaikkea kuoromies. Niinpä tässäkin konsertissa erilaiset kokoonpanolliset moniääniset sovitukset ovat pääosassa solistisilla esityksillä höystettynä.

Tällä konsertilla halutaan myös osaltaan tukea kirkon ja seurakunnan musiikkityötä. Ohjelmista saatavat varat menevät seurakunnan musiikkityölle mutta kirkkokonserttiin on vapaa pääsy.