Kalla -kvartetti konsertoi Himangalla, Kalajoella ja Kokkolassa

Kalla on neljän ammattimuusikon lauluyhtye, joka syntyi laulajien rakkaudesta laulumusiikkiin sekä halusta esittää monipuolista hengellistä musiikkia. Lauluyhtye Kallassa laulavat Sanna Huttunen, Anna Kosola, Johanna Laukkanen sekä Teija Orjala. Kalla konsertoi viime kesänä menestyksekkäästi ympäri Suomen.

Tahdon kiittää Herraa! – Gospelin riemua –konsertin ohjelmisto koostuu negrospirituaaleista, amerikkalaisesta gospelista sekä tutusta ja harvemmin kuullusta suomalaisesta gospelmusiikista. Monet klassikot, kuten negrospirituaali Swing low, ovat saaneet Kallan käsittelyssä uuden ja tuoreen ilmeen. Myös jo hieman unohtuneet suomigospelin helmet saavat ansaitsemaansa huomiota: mm. Pro Fide -yhtyeen Jos mieles on tyyni sekä Olli Heleniuksen Paras paikka ovat käännetty a cappella -musiikin kiehtovalle kielelle. Ohjelmassa uudempaa suomalaista gospelia edustaa mm. Jarkko Maukosen Lohduttakaa.

Kalla konsertoi Himangalla tiistaina 26.6. klo 19 kirkossa, Kalajoella keskiviikkona 27.6. klo 19.30 Vuorenkallion kappelissa sekä Kokkolassa torstaina 28.6.