Uutiset - Kalajoen seurakunta

Kalajoen seurakunnalle rakennustarkastustoimikunta

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 23.8.2012:

Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvosto valitsi rakennustarkastustoimikunnan tarkastamaan vuosittain seurakunnan omistamat kiinteistöt sekä tekemään kuntoarviot ja mahdolliset toimenpide-ehdotukset. Rakennustarkastustoimikuntaan valittiin Aarne Nikula, pj, Heikki Punkki, Pekka Uunila, Marjaana Juola, Jouni Keskisipilä ja Reino Hihnala. Toimikuntaa täydennetään kaupungin teknisen toimen edustajalla.Lisäksi kirkkoneuvosto valitsi rakennustoimikunnan Himangan seurakuntakodin katon ja salin saneerausta varten.  Rakennustoimikuntaan valittiin Heikki Punkki, Aarne Nikula ja Paavo Tiinanen. Toimikunta tarkastaa suunnitelmat, valmistelee saneeraukseen liittyvät esitykset neuvostolle ja päättää pienistä rakennusaikaisista muutoksista. Leena Pöllä Rakennuskannus Ky:stä on laatinut suunnitelmaluonnokset Himangan seurakuntakodin saneerauksesta.

Kirkkoneuvosto päätti pyytää tuomiokapitulia julistamaan Kalajoen seurakunnan Himangan kappelin virkapaikan kanttorin viran avoimeksi vasta alkuvuodesta 2013. Seurakunnan nimenkirjoitusoikeus on neuvoston päätöksellä kirkkoherralla ja talouspäälliköllä, molemmilla yksin sekä kirkkoneuvoston varapuheenjohtajalla yhdessä kirkkoherran tai talouspäällikön kanssa.

Kirkkoneuvosto hyväksyi 200.000 euron lyhytaikaisen lainan noston Kalajoen Osuuspankista maksuvalmiuden turvaamiseksi.
Yhteisvastuukeräyksen tilityksen tarkastajaksi kirkkoneuvosto valitsi Anne Pentinmikon ja varalle Eero Nevalaisen. Tarkastajien toimikausi on sama kuin kirkkovaltuuston toimikausi.