Pekka Simojoen Majatalo-kiertue Kalajoella 29.9.2012

Majatalo-ilta Kalajoen kirkossa klo 18.00

Mikä on Majatalo-ilta?
Odotettavissa on ilta täynnä iloista musiikkia, lämmintä yhdessäoloa ja koskettavia sanoja. Illan isäntänä toimii ja musiikista vastaa Majatalo-idean isä gospelmuusikko Pekka Simojoki, yhdessä EtCetera-kuoron ja yhtyeen kanssa. Illan puhujavieraana on evankelista Ilkka Puhakka, joka tunnetaan kohti käyvästä ja värikkäästä tavastaan puhua. Mukana on myös Suomen Lähetysseuran pastori Jukka Jämsén, joka avaa uusia ikkunoita rukouksesta. Majatalon ideana on ollut luoda tilaisuus, jossa ”kynnys on matalalla ja katto korkealla”. Majatalo-kiertueita on järjestetty vuodesta 2009 ympäri Suomen. Majataloiltaan on vapaa pääsy ja ilta päättyy tarjoiluun seurakuntakodilla.
Majatalo-ilta on myös osa Suomen Lähetysseuran Tasaus-keräystä, jolla tuetaan kaikkein vähäosaisimpia eri puolilla maailmaa.

Lisätietoja ja kuvia Majatalosta http://www.etcetera.to/majatalo

Ennen Majatalo-iltaa on mahdollisuus kaikkien kiinnostuneiden osallistua myös Majatalo-seminaariin Kalajoen Kristillisellä Opistolla. Seminaarissa on opetusta, rukousta, ja hengellistä varustamista. Klo 13 raamattuopetus Taivaan mitta, Ilkka Puhakka ja klo 15 Jukka Jämsén antaa käytännönläheistä opetusta rukouksesta.
Seminaariin ilmoittautumiset Opiston toimistoon p (08)4639200, toimisto@kkro.fi. Seminaarimaksu 10 € sisältää kahvit. Ruokailusta eri maksu.
Kaikki ovat lämpimästi tervetulleita Majataloon!

Majatalo auki!

29.9.2012.klo 18 vietetään Majataloiltaa Kalajoen kirkossa. Odotettavissa on ilta täynnä iloista musiikkia, lämmintä yhdessäoloa ja koskettavia sanoja. Illan isäntänä toimii ja musiikista vastaa monesta laulustaan tutuksi tullut Majatalo- idean isä, gospelmuusikko Pekka Simojoki, yhdessä EtCetera- kuoron ja yhtyeen kanssa. EtCetera- kuoron tavaramerkkejä ovat afrikkalaisvaikutteinen, vauhdikas musiikki sekä rento tapa esiintyä. Illan puhujavieraana on evankelista Ilkka Puhakka, joka tunnetaan kohtikäyvästä ja värikkäästä tyylistään puhua. Mukana on myös Suomen Lähetysseuran pastori Jukka Jämsen, joka avaa uusia ikkunoita rukouksesta. Monenlaiset yllätykset kuuluvat myös Majatalojen luonteeseen.

Majatalo- illat lähtivät liikkeelle alunperin yli 15 vuotta sitten Riihimäeltä, jossa ne tunnetaan nimellä ’Little light’. Myös Kangasalla on vastaavia tilaisuuksia pidetty jo usean vuoden ajan. Ne ovat molemmilla paikkakunnilla saaneet suuren suosion ja saavat liikkeelle paljon myös sellaista kuulijakuntaa, jota ei kirkossa kovin usein nähdä.

”Lähdimme Majatalon kanssa tien päälle, koska sitä on kyselty paljon eri puolilla enkä panisi pahakseni, jos tämä ’tauti’ leviäisi muuallekin. Tämä ovat vähän erilainen tapa kokoontua, kokea yhteisöllisyyttä ja puhua hengellisistä asioista ihmisten kielellä. Uskon, että jotain tällaista tämän maan kirkoissa tarvitaan tänään”, kertoo Pekka Simojoki.

Majatalo- ilta on myös osa Suomen Lähetysseuran Tasaus- keräystä, jolla tuetaan kaikkein vähäosaisimpia eri puolilla maailmaa.
Ennen Majataloiltaa on mahdollisuus kaikkien kiinnostuneiden osallistua myös Majatalo- seminaariin, jossa on opetusta, rukousta ja hengellistä varustamista. Tämä seminaari pidetään Kalajoen Kristillisellä Opistolla alkaen klo 13. Seminaariin ilmoittautumiset Opiston toimistoon puh. 08-4639 200, toimisto@kkro.fi. Seminaarimaksu 10 € sisältää myös päiväkahvin.