Uutiset - Kalajoen seurakunta

Hietalan pappila tulossa myyntiin

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 6.9.2012:

Kalajoen seurakunta on myymässä Hietalan pappilaa. Se saadaan myyntikuntoon parin viikon sisällä. Kirkkoneuvosto päätti, että seurakunta hoitaa itse pappilan myynnin. Satamakirkkotoimintaa varten päätettiin vuokrata Kalajoen kaupungilta tilat Rantatoimistosta Rahjan satamassa 1.10. alkaen.

Kalajoen kirkkoneuvosto teki hautausmaakierroksen Himangan, Vuorenkallion ja Kalajoen kirkkomaalla; Rautio on vuorossa viikolla 37. Hautausmaiden todettiin olevan pääosin hyvässä kunnossa.
Himangan hautausvuorossa olevalta alueelta poistetaan mäntyjä siten, että riville jää 2-3 puuta. Vanha paarihuone, nykyinen varasto, tarvitsee lähivuosina ulkomaalauksen ja varaston katolla oleva risti uusitaan.
Vuorenkallion hautausmaan vanhan kuusiaidan kohtalosta pyydetään ehdotus asiantuntijalta. Jätemaa-alue puhdistetaan ja vanha käyttämätön puurakenteinen ulkohuone puretaan ja paikka siistitään.  Parkkialueen ja tien kohdalla nurmikkoalue rajataan paaluilla ja köydellä estämään paikoitusta nurmikolle. Roska-aitauksien hankintaan varaudutaan talousarviossa.
Kirkkomaalle on tehty kesän aikana kaksi roska-aitausta, joiden roska-astioissa on lajittelumerkinnät.

Neuvosto päätti tehdä oppisopimuksen Virpi Vasalammin kanssa hotelli-, ravintola- ja catering-alan perustutkinnon suorittamisesta kokin koulutusohjelmassa.