Uutiset - Kalajoen seurakunta

Kaksi hakijaa kanttorin virkaan

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 21.9.2010:

Kalajoen seurakunnan ylempää korkeakoulu- tai vastaavaa tutkintoa edellyttävää kanttorin virkaa on hakenut tuomiokapitulin ilmoituksen mukaan kaksi hakijaa. Kirkkovaltuusto kokoontuu torstaina 30.9. haastattelemaan hakijat ja suorittamaan valinnan.

Kalajoen seurakunta pyrkii mukaan HeTa -hankkeen pilotiksi osana Kalajoen rovastikuntaa. Kirkon yhteinen henkilöstö- ja taloushallinnon palvelukeskus valmistuu vuoden 2017 loppuun mennessä. Rovastikunnan seurakunnat pyrkivät HeTa-hankkeen pilotiksi yhtenä yksikkönä, jolloin vaikutusmahdollisuudet koko hankkeen kehittämiseen lisääntyvät. Samanaikaisesti on tarkoitus jatkaa jo aloitettua rovastikunnan seurakuntien taloushallinnon yhteistyötä.

Kirkkoneuvosto valitsi Marianne Joensuun jatkamaan diakonian viransijaisuutta 1.9.2011 saakka. Tuija Jokiahon määräaikaista toimistosihteerin virkasuhdetta jatkettiin 31.3.2011 asti.
Neuvosto päätti avustaa Iktys-kvartetin cd-äänitteen painatusta. 1000 kappaleen erää myydään seurakunnan musiikkityön hyväksi ja käytetään seurakuntalahjana.
Kalajoen, Raution ja Himangan kirkoissa pidettävien jumalanpalvelusten kolehtisuunnitelmat hyväksyttiin jouluun saakka.
Kirkkoneuvosto päätti varata määrärahan vuoden 2011 talousarvioon mereen haudattujen muistomerkin suunnittelua varten.