Uutiset - Kalajoen seurakunta

Kivirannan leirikeskuksen kuntotutkimuksia jatketaan

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 20.11.2012:

Kalajoen seurakunnan omistamassa Kivirannan leirikeskuksessa on tehty kuntoarvio talotekniikka Kairitek Oy:n toimesta. Ulkoseinistä löytyi kosteusvaurioita, joiden syynä on ns. valesokkelirakenne. Kirkkoneuvosto päätti suorittaa rakennustarkastustoimikunnan esityksestä vielä sisäilmatutkimukset ja rakennusten lämpökuvauksen.  Tämän jälkeen päätetään jatkotoimista. Kivirannan käyttöä pyritään vähentämään toistaiseksi mikrobilöytöjen vuoksi.

Kirkkoneuvosto hyväksyi Leenä Pöllän laatimat suunnitelmat Himangan seurakuntakodin vesikaton ja salin saneerauksesta. Urakat kilpailutetaan joulu-tammikuun aikana ja varsinaiset korjaustyöt on tarkoitus tehdä maalis-huhtikuussa.

Kirkkoneuvosto päätti palkata määräaikaisen diakonianviranhaltijan 50 % työajalla 1.12.2012 - 31.5.2013 väliseksi ajaksi helpottamaan diakoniatyön paineita.
Kirkkoneuvosto hyväksyi keittiö- ja siivoustoimen uuden johtosäännön. Emäntä Sinikka Alajoki siirtyy pääemännän toimeen ensi vuoden alusta alkaen.

Kirkkoneuvosto lisäsi määrärahoihinsa 800 euron suuruisen avustuksen Kalajoen kristilliselle Opistolle naistenpäivien järjestelyyn vuonna 2013.

Hengen uudistus kirkossamme ry on anonut kesäjuhlien järjestämistä Kalajoella kesällä 2014. Kirkkoneuvosto hyväksyi juhlien järjestämisen elokuun ensimmäisenä viikonloppuna 2014. Juhlien järjestelyistä, ohjelmasta ja muista yksityiskohdista sovitaan Hengen uudistus kirkossamme ry:n edustajien kanssa myöhemmin.

Kirkkoneuvosto päätti, että seurakunta osallistuu @evl.fi-viestintäjärjestelmän yhteishankintaan.

Marjaana Juola teki aloitteen kirkon lastenhuoneen sisustamisesta. Hänen mielestään huonetta käyttäviltä lapsilta voisi kysyä ideoita huoneen tekemisestä viihtyisämmäksi.