Alfa-isännän kutsu

Kalajoen ja Alavieskan seurakunnissa alkaa 16.1.2013 ALFA - käytännön tutustumiskurssi kristilliseen uskoon. Kymmenenä peräkkäisenä keskiviikkona kokoontuva kurssi pidetään vuoroviikoin Alavieskassa ja Kalajoella.  Alfa-isäntä Paavo Tiinanen haluaa välittää kutsun ”omin sanoin”:

”Joillekin pelkkä ilmoittautuminen virastoon voi olla este. Nyt lupaan, että kaikille riittää tilaa ihan oikeasti. Ja laajasti ymmärrettynä ei ikä- eikä muutakaan rasismia. Lähdetään samalta viivalta, opitaan, jaetaan.
Sinä, joka vielä epäröit, tule vaikka kerran, vaikka et olisi ilmoittautunutkaan. Usko ei ole edellytys, eikä este. Ei ole väärää motiivia tulla, vaikka et tuntisi yhtään koko asiaa. Saat kysyä, kyseenalaistaa ja epäillä. Ja vaikka ei osattaisi samana iltana vastata, niin ensi kerraksi selvitetään. Varattomuuskaan ei ole este; täällä kaikki voittavat.
Jos vertaisi uskoa vaikka autoon, voi meno tökkiä, vaikka bensaa riittäis. Kipinä on hukassa, kone käynyt harvaksi, hyytyy tai nakuttaa… Uskallan väittää neljän alfa-kurssin kokemuksella, että kipinä löytyy, nakutus vaihtuu kiitokseen ja oppii tietään miten kone pidetään kunnossa.
Jos olet yksin tai yksinäinen, ystäviä löytyy. Tai voit tulla kaverisi kanssa. Eikä puolisokaan ole huono vaihtoehto.
Alfassa voi olla OIKIASTI kivaa. Yhteisöllisyyden kokeminen on jo sinällään kova juttu. Ilosanomasta on kyse, ei äläsanomasta, vaikka semmonen kuva seurakunnasta ois tullutkin. Ei ole kysymys elämän kutistamisesta, vaan avartamisesta.
Joulu meni, Alfa tulee, tule sinäkin! Toivoo Alfa-isäntä Paavo Tiinanen”

Alfa-kurssin tavoitteena on tarjota reitti kristinuskon perusasioihin ja tarjota sitä kautta matalan kynnyksen ajoramppi seurakunnan toimintaan. Alfa on kirjainlyhennys neljästä perusteemasta: Avoimuutta kristinuskon ja elämän peruskysymyksien äärellä, Lystiä yhdessä olemista, Fanaattisuus on pannaan tuomittu, Ateriayhteydestä nauttimista.
Alfa-illat alkavat yhteisellä aterialla ja jatkuvat ylistyksellä, alustuksella, iltakahveilla ja pienryhmillä.
Alfa –toimintaan voi ilmoittautua Alavieskan ja Kalajoen kirkkoherranvirastoihin 10.1.2013 mennessä, lisätietoja Paavo Tiinanen p. 044-0906212.