Vapaaehtoistehtäviä tarjolla

Voit ilmoittautua myös tästä linkistä!

AVUSTAJIA JUMALANPALVELUSMUSIIKKIIN
Kalajoelle p. 044 7229 004/Tiina, Himangalle p. 044 7229 005/Teija, Rautioon p. 044 7229 041/Jouni. ., jolle myös ,,

PÄIVYSTÄJIÄ SAAPASYÖKAHVILAAN ALEXILLE!
Jos koet, että kykenet uhraamaan aikaasi lauantai-iltana (seuraava 9.2.) klo 20-01, ilmoita siitä Anjalle p. 044 7229 017. Olisin enemmän kuin kiitollinen. Nuoret tarvitsevat tätä toimintaa. Pyydän apua kaikilta teiltä, jotta joka toiselle lauantaille saataisiin järjestettyä nuorille heidän kaipaamaansa virikettä!

Piirros: Marjo PinolaPÄIVYSTÄJIÄ NUORTEN AVOIMIIN OVIIN!
Kalajoen seurakuntakodille lauantaisin klo 18-21. Ota yhteyttä Hanneen, p. 044 7229 009.

TULE VAPAAEHTOISEKSI SATAMAKIRKKOON!
Saat tutustua vieraisiin kulttuureihin ja tavata ihmisiä  eri puolilta  maailmaa– eikä sinun tarvitse lähteä ulkomaille. Kalajoen Satamassa toimii seurakunnan ylläpitämä Satamakirkko, jossa vapaaehtoistyöntekijät kohtaavat merenkulkijoita heidän arjessaan. Kirkossa on kahvio, kioski, musiikkilaitteet, biljardi, lukunurkkaus , kappeli ja sauna. Tarvitsemme monenlaisia osaajia. Tärkeintä on kuitenkin että sinulla on kutsumus työhön, ja valmius kohdata ihmisiä. Välttävä englanninkieli on eduksi mutta ei välttämätön.  Vapaaehtoisen tehtäviin kuuluu kioskimyynti, kahvinkeitto, kirkon esittely, laivakäynnit, joissa tehdään kirkkoa tutuksi merenkulkijoille. Myös remontti- ja korjaustyöt ovat mahdollisia. Työ on ennen kaikkea arjen lähimmäisyyttä. Uusille vapaaehtoisille järjestetään koulutus syksyllä. Mutta jo nyt voit aloittaa koulutetun vapaaehtoistyöntekijän rinnalla ja tiimin mukana. Tule mukaan – sinua tarvitaan!
Ota yhteyttä Suviin, puh. 044 7229 002.

TULE VAPAAEHTOISEKSI PERHETYÖN TOIMINTAAN!
Perhetyön toimikunta ideoi ja toteuttaa perheille ja pariskunnille suunnattua toimintaa. Kerran vuodessa on parisuhdetapahtuma Kynttiläillallinen, jonka toteutuksessa tarvitaan vapaaehtoisia: kattauksessa, keittiöllä, tilan koristamisessa, kalusteiden siirtämisessä, lastenhoidossa, tervetulotoivotuksissa yms. Pääsiäiskokko ja muut perhetapahtumat kokoavat lapsiperheitä. Voit olla mukana kokon rakentamisessa, tarjoilun järjestämisessä ja kutsumalla ihmisiä mukaan.
Ota yhteyttä Suviin, puh. 044 7229 002.

TULE VAPAAEHTOISEKSI TUOMASYHTEISÖÖN!
Osaatko laulaa? Sopiiko soittaminen? Syyhyääkö sormesi tehdä jotain kaunista?
Tule vapaaehtoistyöntekijäksi seurakunnan tuomasyhteisöön! Järjestämme tuomasmessun n. 4 kertaa vuodessa Kalajoen kirkossa, mutta tuomasbändi ja -kuoro harjoittelevat lähes ympäri vuoden. Messussa on  samat elementit kuin tavallisessa sunnuntaipäivän messussa, mutta reippaiden ja rytmikkäiden tuomaslaulujen säestyksellä. Messuissa on kirkkoon sijoitettu 4-5- pientä sivualttaria, jotka yhteisöläiset sommittelevat itse haluamistaan materiaaleista mieleistensä teemojen mukaisesti. Mielikuvitusta saa käyttää vapaasti.
Tuomasmessussa voit myös olla tekstinlukijana, rukousvastaavana, pyhäkoulun pitäjänä, kutsukirjeiden monistajana ja jakajana  ja teetarjoilusta vastaavana. Kaikkeen annetaan hyvät ohjeet. Mitään ei tarvitse tehdä yksin eikä ilman ohjeita.
Ota yhteyttä Suviin, puh, 044 7229 002, bändimestari Cakeen, puh. 044 369 8523 tai kuorovastaava Annikaan puh. 044 2661 801.

LAHETYSTYÖ
ei toteudu ilman vapaaehtoisia. Kaikenlaisia taitajia tarvitaan, myös heitä, jotka ovat kädet ristissä. Paikkoja on auki seuraavasti:
Raution Juttutupatyöntekijöitä, Malmbergin tuvan kahvilan pitäjiä, Plassin markkinoille lättykahvien myyjiä, lounaiden ja myyjäisten valmistelutöihin, munkkien leipomiseen ja paistamiseen, käsityökahviloihin yhteiseen iloon. Ota yhteyttä Anna-Maijaan p. 044 7229 023.