Blogi - Kalajoen seurakunta

Blogi

MINKÄ VÄRINEN ON SINUN ENKELISI?

Oletko sattunut huomaamaan lehdessä ilmoitusta Enkeli-illoista tai mainosta hoidosta, jossa on mukana enkeli-energiaa?
Tulevana sunnuntaina vietetään taas perinteistä Mikkelinpäivää.  Sunnuntain erityiseksi aiheeksi on nimetty Jumalan sanansaattajat eli enkelit.  Enkelit ovatkin nyt muodissa, sillä niiden kuvia on liitetty astioihin, tekstiileihin, tauluihin, hoitoihin ja oikeastaan vaikka mihin, vain mielikuvitus rajana. Toisaalta miksi näin ei olisi, sillä Jumalahan on kaikkialla, mikseivät siis myös Hänen sanansaattajansa? Raamatussa voimme lukea monista enkelikohtaamisista. Yleensä enkeli on ensin rauhoittanut ihmistä sanoilla ”älä pelkää” ja vasta sen jälkeen kertonut viestin vastaanottajalle. Enkeli on toiminut Jumalan käskystä.

Siksi meitä saattaakin hieman hämmentää ja ihmetyttää tämä tietynlainen kaupallisuus nykyajan enkeleiden ympärillä. Maksullisissa Enkeli-illoissa ei rukoilla kolmiyhteistä Jumalaa toteuttamaan tahtoansa elämässämme, vaan yritetään meditaation kautta ottaa yhteyttä omaan enkeliimme.  Illoissa yritetään saada selville oman enkelimme muoto, väri sekä sen läsnäolon tuntemus lähellämme. Enkelin toimeksiantaja on muuttunut Jumalasta minuksi itsekseni. En enää ensisijaisesti turvaisikaan ja saisi voimaa kolmiyhteiseltä Jumalalta, vaan enkeliltä enkelienergian kautta.  Enkelienergia parantaisi ja toisi elvytystä uupuneelle.

Miltä tämä sinusta kuulostaa? Minkälainen on sinun usko Jumalaan ja suhteessa enkeleihin? Ketä sinä huudat avuksesi ja maksatko tapaamisesta?  Itse olen huolissani, jos esimies ja alainen suhde on vääristynyt. Jos Jumala ei ole enää sinulle kaikkivaltiaan paikalla ja enkelit Hänen sanansaattajiaan.  Mikäli epäilet toimeksiantoa, niin tutkiskele Raamatustasi seuraavia kohtia ja tule sunnuntain aina ilmaiseen jumalanpalvelukseen kuulemaan lisää aiheesta!
2. Moos. 23:20- 22
Matt. 4:6, 18:1- 10