Uutiset - Kalajoen seurakunta

Hautapaikkamaksuihin esitetään korotuksia

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta:

Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvosto päätti pyytää Oulun hiippakunnan tuomiokapitulia julistamaan haettavaksi Kalajoen seurakunnan ylempää korkeakoulututkintoa edellyttävän kanttorin viran.  Sijoituspaikka on Himangan kappeliseurakunta.

Eduskunta on hyväksynyt hautaustoimen maksuja koskevan muutoksen kirkkolakiin, joka tuli voimaan 19.12.2012. Hautasijan luovuttamisesta ja hautaamiseen liittyvistä palveluista tulee periä maksut, joiden määräämisessä otetaan huomioon seurakunnalle palvelun tuottamisesta aiheutuvat kustannukset.

Kirkkoneuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle hautapaikkamaksuiksi arkkuhautapaikasta (hallinta-aika 25 v) paikkakuntalaiselta 50 euroa, ulkopaikkakuntalaiselta 100 euroa ja veteraaneille, heidän puolisoilleen sekä sotaleskille ilmaista paikkaa. Uurnahautapaikan hinnaksi esitetään paikkakuntalaiselta 20 ja ulkopaikkakuntalaiselta 40 euroa. Muisto- ja sirottelulehtohinnaksi esitetään paikkakuntalaiselta 10 ja ulkopaikkakuntalaiselta 20 euroa.

Neuvosto päätti antaa Hietalan pappilan myynnin kiinteistövälityksen tehtäväksi.Kalajoen seurakunnan edustajaksi Lahdensuun jakokuntaan vuosiksi 2013-2014 valittiin Jorma Tikkanen ja varalle Heimo Himanka.Neuvosto hyväksyi kolehtisuunnitelman ajalle 1.4.-30.6.2013.

Lastenohjaaja Salla Hautalalle myönnetään palkatonta työlomaa hoitovapaan pitämistä varten ajalle 4.5.2013-31.8.2014.