Jaana Pölläsen Jyvästä uusi verso konsertti Kalajoen kirkossa

Seinäjoen Tangomarkkinoiden finaalista vuodelta 2000 laajemmalle yleisölle tutuksi tullut laulaja Jaana Pöllänen jakaa elämästään sanoin ja sävelin Kalajoen kirkossa keväisenä torstai-iltana 11.4. klo 19. Hänen ystäväperheensä ja kummityttärensä asuu paikkakunnalla, joten aiemmin hänet on nähty konsertoimassa Raution kylällä. Muutamana vuonna perinteisesti pääsiäiskonsertin merkeissä nuorisoseurantalolla sekä jokunen vuosi sitten Raution kirkossa. Nimestään huolimatta Pölläsellä kuitenkaan ei ole yhteyksiä eikä juuria Pöllän kylälle…

Tämä värikäs ja lämminhenkinen, monipuolinen tulkitsija konsertoi kirkossa otsikolla Jyvästä uusi verso. Kristitystä kodista Savon sydämestä elämän eväänsä saanut laulaja kertoo, että kokonaisuuden laulut kuvastavat omaa hengellistä matkaa Taivaan Isän kämmenellä. Kuinka lapsuudessa kylvetty uskon siemen on saanut versoa elämän haasteissa ja iloissa. Häntä säestää puolisonsa, muusikko Ville Uusitalo.

Paitsi lauluja, niin ennen kaikkea niiden välissä kuullaan Jaanan rohkaisevia, omakohtaisia kokemuksia siitä, kuinka rukous on elämän käänteissä kantanut. Tuokiossa kuullaan esimerkiksi virsi, Päivä vain ja hetki kerrallansa, joka täydentyy oman elämän kokemuksella, elämästään taistelevista, pariskunnan omista keskoskaksosista. Jukka Salmisen ja Erkki Lemisen Ristin luona kiusatulla paras paikka on sekä Ilkka Puhakan Älä pelkää kuuluvat  myös kokonaisuuden koskettaviin tuokioihin.  Yksi sävähdyttävimpiä ja mielenkiintoisimpia lauluja tulee varmaan olemaan Lasse Heikkilän  Jaanalle tekemä ensimmäinen suomalainen hengellinen tango Jeesus tuntee. Viime vuosien kansainvälinen, suuri maailman hitti You raise me up tullaan kuulemaan Seppo J. Järvisen  käännöksenä Sä annat voiman. On armo suuri – Amazing grace, maailman levytetyin ja esitetyin hengellinen laulu, soi myös tässä tilaisuudessa voimallisena ja lohduttavana.- Paljon tuttuja, mutta hienoja uudempiakin koskettavia lauluja kokonaisuus sisältää. Sydämeltä sydämelle,  suomalaisessa sielunmaisemassa.  Herkkiä ja hiljaisia, sekä iloisia ja raikkaita hetkiä on luvassa, kuvailee Jaana ja toivottaa kaikki mitä lämpimimmin tervetulleiksi Sanan ja sävelten kuulolle ja etsimään Jumalan läsnäoloa.