Kenttäpiispa kirkkojuhlassa Kalajoella

Perinteikäs Pohjois-Suomen sotilasläänin kirkkojuhla järjestetään ensimmäistä kertaa Kalajoella. Juhla toteutetaan Kalajoen kirkossa torstaina 25.4. klo 18.00 alkaen. Illan teema on "Toistemme rinnalla".

Juhlan musiikillinen anti on monipuolinen. Paikalla on Pohjan sotilassoittokunta johtajanaan musiikkikapteeni Jaakko Nurila. Ohjelmassa on muun muassa harvoin kuultu Yasuhide Iton Gloriosa. Paikallisväriä tuo Juha Piston sovitus seurakuntavirteen Aurinkomme ylösnousi. Nuorisokuoro Formaatti esiintyy Soili Aution johdolla. Illan solistina on kanttori Tiina Ylimäki ja häntä säestää Veli Ainali.

Puolustusvoimien tervehdyksen juhlassa esittää Pohjois-Suomen sotilasläänin komentaja, kenraalimajuri Jukka Haaksiala ja puheen pitää kenttäpiispa Pekka Särkiö. Kirkkojuhla päättyy Isänmaan rukoukseen, jossa mukana on sekä sotilas- että
seurakuntapapistoa.

Puolustusvoimien kirkollisen työn tarkoituksena on tukea hengellisesti ja henkisesti puolustusvoimissa ja rajavartiolaitoksessa palvelevia sekä ylläpitää ja kehittää heidän eettistä toimintakykyään kaikissa olosuhteissa. Kirkkojuhla on Pohjois-Suomen sotilasläänin vuotuinen kirkollinen päätapahtuma. Puolustusvoimien alueelliset kirkkojuhlat jatkavat jo sotiemme vuosina alkanutta tapaa kokoontua yhteen pyytämään Jumalan varjelusta isänmaalle.

Kirkkojuhlaan on vapaa pääsy. Lämpimästi tervetuloa!