Uutiset - Kalajoen seurakunta

Raution vaivaisukko löytynyt

"Hän oli kadoksissa mutta on nyt löytynyt." (Luuk. 14:32)

Vaikka vaivaisukko lieneekin tuhlaajapojan vastakohta, sopii tuhlaajapojan isän sanat varsin hyvin Raution vaivaisukonkin kohtaloa kuvaamaan. Ryöstön ja kaappauksen uhriksi joutunut ukko on toipumassa kaikessa rauhassa Jokelan pappilan eteisessä. Reissu on jättänyt pieniä jälkiä sinne ja tänne, musta frakki on hiukkasen nuhraantunut ja valkoisissa housuissa on tahroja. Merkittävin muutos on kuitenkin kaappauksen aikana ilmestyneet mustat silmät.

Kuvassa toimittaja Outi Airola haastattelemassa vaivaisukkoa kuvaaja Timo Varilan kanssa MTV:n uutisiin. Ukon tukena seurakuntamestari Tuomas Savela ja kirkkoherra Rauli Junttila.