Uutiset - Kalajoen seurakunta

Seurakuntapastorin virka toistaiseksi täyttämättä

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 11.10.2010:

Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvosto päätti ilmoittaa Oulun hiippakunnan tuomiokapitulille, että seurakuntapastorin virka jätetään toistaiseksi täyttämättä taloudellisten syiden vuoksi ja asiaan palataan ensi vuoden puolella. Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle kirkollisveron tuloveroprosentin pitämistä edelleen 1,60 %:na vuonna 2011. Verotulojen toteutuma on syyskuun loppuun mennessä laskenut kaksi prosenttia viimevuotisesta, joten verotuloprosentin pitäminen 1,60 %:ssa merkitsee tiukkaa menokuriaensi vuoden budjetissa.

Satokankaan tilan leimikon neuvosto päätti myydä parhaan tarjouksen tehneelle UPM-Kymmene Oyj:lle. Raution hautausmaan vanhan varaston purkamisen ja uuden rakentamisen urakka annettiin kokonaisurakkatarjousten perusteellaKR-Timperi Oy:lle.

Kalajoen seurakunta on mukana ensi vuonna 22.-24.7 Kalajoella järjestettävillä Uusheräyksen kesäseuroilla. Kirkkoneuvosto päätti antaa seurakunnan tilat ja työvuorossa olevat henkilöt korvauksetta juhlien käyttöön.

Himangan Roima Ry:lle annettiin lupa rakentaa valaistun ladun seurakunnan omistamalle Pappila–tilalle Himangan kylällä Pohjoisen satamatien varressa.  Latu-uran leveys on noin 6-7 m ja pituus noin 500 m.