Uutiset - Kalajoen seurakunta

Kivirannan leirikeskus esitetään purettavaksi

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta:

Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle Kivirannan leirikeskuksen purkamista. Samalla neuvosto esittää uuden leirikeskuksen suunnittelun aloittamista. Kivirannan leirikeskuksen tutkimuksissa ja mittauksissa on löytynyt asumisterveysohjeen viitearvot ylittäviä määriä mikrobeja. Ongelmien perussyy on ns. valesokkelirakenne. Korjausten alustava kustannusarvio olisi lähes 700.000 euroa eikä sekään varmuudella poistaisi ongelmia. Kirkkovaltuusto tekee asiasta lopullisen päätöksen kesäkuussa.

Kirkkoneuvosto päätti julistaa haettavaksi ylempää korkeakoulututkintoa edellyttävän kanttorin viran Himangan kappeliseurakunnassa 24.6. mennessä. Kalajoen Naisvoimistelijoille päätettiin maksaa pieni korvaus talkootöistä työtehtävien mukaan. Kirkkoneuvostolle annettiin tiedoksi, että Kalajoen kirkkoherran virka on haettavana 13.6. mennessä ja että Liikennevirasto on myöntänyt seurakunnalle 3000 euron avustuksen käytettäväksi Satamakirkon tilojen vuokrakulujen maksamiseen vuonna 2013.