Kalajoen seurakunnan musiikkitoiminta kesällä 2013

Musiikkisarja Vuorenkallion kappelissa

Vuorenkallion kappelin musiikkisarjalla on pitkä perinne. Kalajoen pitkäaikaisen kanttorin Veli Ainalin ohjauksesta lähtemä musiikkitilaisuus on kasvanut suosituksi kesätapahtumaksi. Alkujaan pienimuotoisesti liikkeelle lähtenyt musiikkihartaus on laajentunut koko kesän kattavaksi tapahtumaksi tavoittaen suuren joukon ihmisiä. Musiikkisarja alkaa kesäkuun ensimmäisellä viikolla ja päättyy elokuun puolessa välissä. Musiikkihetket ovat keskiviikko-iltaisin klo 19.30.

Musiikkisarjan aloittavat Kalajoen Kirkkokuoro johtajanaan Tiina Ylimäki ja Mieskuoro johtajanaan Veli Ainali. Seuraavalla viikolla ovat vuorossa ruotsalainen sopraano Lisbeth Sandberg ja pianisti Virve Räisänen Kemistä. Juhannusviikolla lauletaan yhdessä kesäisiä lauluja. Kesäkuun viimeisessä musiikkihetkessä esiintyy Sekakuoro johtajanaan Veli Ainali.

Heinäkuun kaksi ensimmäistä musiikki-iltaa ovat Kalajoen kirkossa. Ensimmäisenä esiintyy Iktys-kvartetti johtajanaan Veli Ainali. Seuraavan viikon musiikkihetkestä vastaavat Annukka Palola, Tiina Ylimäki, Johannes Nikula, Ilpo Parviainen ja Heidi Huhtala. Nauhan tytöt Reetta, Ruusa, Anni-Riitta, Eveliina, Alisa ja Manta konsertoivat heinäkuun puolessa välissä. Kalajoen kristillisen opiston laulukurssilaiset esiintyvät perinteisesti heinäkuun loppupuolella ja viimeisestä heinäkuun musiikkihetkestä vastaa urkuri Elias Niemelä Oulusta. Niemelä konsertoi Kalajoen kirkossa.

Elokuun kaksi musiikki-iltaa ovat musiikinopettaja, kuoronjohtaja Soili Aution johtamia. Ensimmäisellä viikolla esiintyy Chorus Vallis kuoro ja kesänmusiikkisarjan päättää Fermaatti.

Rautioviikon musiikkitarjonta

Rautioviikon aikana kirkossa on kaksi musiikkitilaisuutta. Tiistain musiikkihetkessä esiintyy Reetta Vasalampi ja torstain musiikkihetkestä vastaavat kanttorit Annukka Palola ja Tiina Ylimäki.

Heinäkuun viimeisenä sunnuntai-iltana lauletaan yhdessä kesäisiä lauluja Raution kirkossa.

Kalajoen kristillisen opiston musiikkihetket

Vuorenkallion kappelin musiikkihetken lisäksi Kalajoen kristillisen opiston laulukurssilaiset esiintyvät päätöskonsertissa opistolla heinäkuun lopussa.