Vuorenkallion kesämusiikkisarjassa vuorossa urkumusiikkia

Urkuri Elias Niemelä Oulusta konsertoi Kalajoen kirkossa keskiviikkona 31. 7. klo 19.30. Niemelä opiskelee urkujensoittoa Oulun seudun ammattikorkeakoulussa solistisella linjalla opettajanaan Ismo Hintsala. Hän esiintyy aktiivisesti Oulun seudulla sekä soolourkurina että erilaisten kokoonpanojen kanssa. Niemelä on kiinnostunut erityisesti 1930-luvulta peräisin olevista Kangasalan urkurakentamon uruista. Illan konsertissa kuullaankin Kalajoen kirkon vanhoja urkuja ja ohjelmisto koostuu pääasiassa ranskalaisromanttisesta urkumusiikista.