Uutiset - Kalajoen seurakunta

Teija Orjala Himangan kanttoriksi

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkovaltuuston kokouksesta 12.8.2013:

Kirkkovaltuusto valitsi yksimielisesti musiikinmaisteri Teija Orjalan Kalajoen seurakunnan ylempää korkeakoulututkintoa edellyttävään II kanttorin virkaan. Viran sijoituspaikka on Himangan kappeliseurakunta. Virkaa haki kaikkiaan kolme musiikinmaisteria.

Kalajoen kirkkoherran virkaa on hakenut kaksi henkilöä, Alavieskan kirkkoherra Eija Nivala ja Jalasjärven kirkkoherra Kari Lauri. Kirkkovaltuusto valitsi vaalilautakunnan toimittamaan kirkkoherran vaalin sekä vuoden 2014 seurakuntavaalit. Vaalilautakuntaan valittiin Anne Pentinmikko, Pentti Pahkala, Tuulikki Reinikainen Himangan alueelta, Margit Latukka, Hellen Lahti, Lassi Suni Kalajoen alueelta, Anna-Liisa Turpeinen ja Anna-Liisa Mäenpää Raution alueelta. Varajäseniksi valittiin Tommi Sinko, Asko Heikkilä, Anja Uunila Himangan alueelta, Marja-Leena Vuollet, Maija Haapakoski, Pentti Nurmi Kalajoen alueelta, Aimo Rautakoski ja Mikko Okkonen Raution alueelta. Vaalilautakunnan puheenjohtajaksi valittiin kirkkoherranviran hoitaja. Kalajoen seurakunta muodostaa yhden äänestysalueen.

Kirkkovaltuustolle annettiin tiedoksi tansanialaisen Victoriajärven itäisen hiippakunnan piispan Andrew Gullen saapuminen Kalajoen rovastikunnan lähetysvieraaksi saapuu syyskuussa 2013.