Uutiset - Kalajoen seurakunta

Kalajoen seurakunta jatkaa 1,60 kirkollisveroprosentilla

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkovaltuuston kokouksesta 11.11.2013

Kalajoen seurakunnan kirkkovaltuusto hyväksyi vuoden 2014 tuloveroprosentiksi edelleen 1,60. Prosentti on koko Kalajoen rovastikunnan alhaisin. Alhaisen prosentin säilymisen mahdollistaa tuulivoimarakentamisesta jo ensi vuonna saatavat vuokratulot.

Kirkkovaltuusto hyväksyi kirkkoneuvoston esittämän 10.000 euron avustuksen Kalajoen Kristilliselle Opistolle uuden asuntolan rakentamisen johdosta. Määräraha sisällytetään vuoden 2013 lisätalousarvioon.

Kalajoen seurakunnassa on kolme kanttorin virkaa, joista kaksi, Kalajoen ja Himangan alue, ovatylempää korkeakoulututkintoa edellyttäviä virkoja. Kirkkovaltuusto päätti muuttaa kolmannenkin, Raution alueen viran ylempää korkeakoulututkintoa edellyttäväksi.