Blogi - Kalajoen seurakunta

Blogi

Tulkoon joulu ja Kauneimmat joululaulut

Jouluvaloja näkyy jo. Posti tuo mainoksia joululahjavalintoja silmällä pitäen. Joulukarkit ja –koristeet kauppojen hyllyillä muistuttavat: Joulu on tulossa. Minulle jokainen syttyvä valo ja joulukoriste, olkoonkin krääsää ja aikaista, kertoo, että meillä huomataan joulu. Maailman Vapahtajan syntymäjuhla näkyy. Maailman kaikkeuden Herra syntyi tallissa, hyvin piilossa oleviin olosuhteisiin. Mutta kuinka kävikään? Jumala, jolle mikään ei ole mahdotonta, lähetti enkelin ja paimenet viestinviejiksi. Saman Hän voi tehdä vieläkin. Joulu sydämessä merkitsee sitä, että Jeesuksella on tilaa siellä. ”Ikuisen joulun, jos tahdot löytää, sydämes avaa ja kohtaat Vapahtajan… Tulkoon juhla todellinen. Tulkoon Jeesus Herraksi sen. Tulkoon rakkaus ihmisrintaan, silloin joulu luonamme on.” (Pekka Simojoki)

Mikä saa ihmisen tekemään hyvää toiselle? Kenelle siitä koituu suurin hyvä? Mikä saa minut tekemään pahaa toiselle? Ketä silloin eniten vahingoitan? Arvelen, että itseäni. Myös hyvän tekeminen antaa itselle ainakin yhtä paljon kuin toiselle. Olen työssä, jossa näen paljon hyvän tekijöitä ja hyvän tekemisen seurauksia. Lähimmäisen hätä lähellä ja kaukana tulee meitä lähelle monin tavoin. On hyvä, että meillä on kanavia auttaa, kuten lähetysjärjestöt. Kauneimmat Joululaulut on yksi tapa olla mukana tekemässä hyvää. Moni lienee osallistunut jokaisena vuotena yli 40 vuotta jatkuneeseen Suomen suosituimmaksi tulleeseen musiikkitapahtumaan. Koska Suomen Lähetysseura on Kauneimpien Joululaulujen organisaatiojärjestö, kaikissa tapahtumissa kerätään kolehti tai kahviraha Lähetysseuralle, tänä vuonna vammaisten lasten auttamiseksi. Tule mukaan, antaessaan saa!

Anna-Maija Pahkala, lähetyssihteeri