Uutiset - Kalajoen seurakunta

Kalajoen seurakunnassa tulossa kahdet vaalit

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkovaltuuston kokouksesta 17.12.2013:

Kirkkovaltuusto muisti kokouksen lopuksi kukkatervehdyksellä Rintamaveteraaniliitto ry:n kunniaristin saanutta kirkkoherra Rauli Junttilaa ja Rahtarit ry:n huomionosoituksen saanutta kappalainen Suvi Lehtimäkeä.Kalajoen seurakunnan kirkkovaltuusto vahvisti vuoden 2014 niukasti ylijäämäisen talousarvion sekä toiminta- ja taloussuunnitelman vuosille 2014-2016.

Toimintasuunnitelman osalta kirkkoherra Rauli Junttila kertoi seurakunnassa olevan tulossa kahdet vaalit: helmikuun alussa kirkkoherran- ja marraskuussa seurakuntavaalit. Tulevan vuoden toimintaa jatketaan hyväksi koetulla mallilla ja sisällöllä.

Talousarvio vuodelle 2014 on 380 euroa ylijäämäinen. Verotulojen arvioidaan pysyvän kuluvan vuoden tasolla, lähes 2,6 miljoonassa. Toimintatuotoissa on tuulivoiman rakentamisen alkamisesta johtuva 100.000 euron lisäys. Toimintakatteeksi ennakoidaan 2,3 miljoonaa ja vuosikatteeksi 181.000 euroa. Investoinnit ovat yhteensä 0,238 miljoonaa, sisältäen useampia pienempiä korjauskohteita ja kalustohankintoja. Kalajoen seurakunnan tuloveroprosentti 1,60 on rovastikunnan alhaisin.

Kirkkovaltuusto hyväksyi kuluvan vuoden talousarvioon -17.000 toimintakatteen muutoksen ja 6.300 euron investointisuunnitelman muutoksen.