Uutiset - Kalajoen seurakunta

Kirkollisveroprosentti ennallaan Kalajoella

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkovaltuuston kokouksesta 28.10.2010:

Kalajoen seurakunnan kirkkovaltuusto päätti kirkollisveron tuloveroprosentiksi ensi vuodeksi edelleen 1,60. Paineita veroprosentin korotukseen on ja valtuutetut kävivät asian tiimoilta perusteellisen keskustelun. Valtuutettu Jorma Tikkanen esittikin veroprosentin nostoa 1,70:een, mikä mahdollistaisi toiminnan ylläpitämisen nykyisellä tasolla ja kattaisi kuluvan vuoden mahdollisen alijäämän. Esitys ei kuitenkaan saanut kannatusta.

Verotulojen toteutuma on syyskuun loppuun mennessä laskenut kaksi prosenttia viimevuotisesta, joten verotuloprosentin pitäminen 1,60 %:ssa merkitsee tiukkaa menokuria ensi vuoden budjetissa.
Kalajoen seurakunnan kirkollisveroprosentti on rovastikunnan toiseksi alhaisin.