Yhteisvastuu -tapahtumat Kalajoella keväällä 2014

Perjantai 14.2 klo 18.30 ”Laulu ystävälle”  Ystävänpäivän iltamusiikki Kalajoen seurakuntasalissa. Kahvirahan  yhteisvastuulle, ohjelmassa yhteislauluja, musiikkiesityksiä ja iltahartaus.

Perjantai 21.2  klo 18-19.30 ”Kaupunki kerralla” -talviriparin -  ja muualla rippikoulun käyvät nuoret  keräävät Kalajoen keskustan alueella yhteisvastuukeräystä. Ilta alkaa klo 17 yhteisvastuu infolla seurakuntakodilla.

Torstaina  27.2 klo 17-19.30 ”Kylä kerralla ” -iltaan kutsutaan mukaan kaikkiavapaaehtoisia, eläkkeelle hiljattain jääneitä ja tänä vuonna 65 v täyttäneitä. Iltaan toivotaan mukaan myös Etelänkylällä, Hiekkäsärkillä, Tyngällä ja Plassilla asuvia! Ilta alkaa kahveilla ja lyhyellä keräysinfolla, keräyslistojen jaolla klo 16 seurakuntakodilla, illan aikana keräämme kylällä noin klo 17-19.30 jonka jälkeen listojen palautus seurakuntakodille.

Lauantai 1.3 Pitkäsenkylän koululla lounas yhteisvastuun hyväksi.

Tiistaina 4.3 Klo 11-14 Kalajoen seurakuntakodilla laskiaistiistain hernekeittolounas laskiaispullien kera yhteisvastuun hyväksi.

Perjantaina 14.3 Paastonajan konsertti Raution kirkossa.Konsertin tuotto yhteisvastuulle.

Sunnuntaina 16.3 Paastonajan konsertti Himangan kirkossa.Konsertin tuotto yhteisvastuulle.

Sunnuntaina 30.3 Paastonajan iltakonsertti Kalajoen kirkossa. Konsertin tuotto yhteisvastuulle.

Perjantai 4.4  klo 18-19.30 ”Kaupunki kerralla” -kesä 1 ja kesä 2 rippikoulunuoret  keräävät Kalajoen keskustan alueella yhteisvastuukeräystä. Ilta alkaa klo 17 yhteisvastuu infolla seurakuntakodilla.

Lauantaina 12.4 Lastentapahtuma seurakuntakodilla. Lounas seurakuntakodilla yhteisvastuun hyväksi klo 11-14.

Sunnuntaina 2.2. käynnistyvä valtakunnallinen Yhteisvastuukeräys tukee suomalaista saattohoitoa ja tekee ihmisoikeustyötä Guatemalassa.

Yhteisvastuuvaroin luodaan valtakunnallinen saattohoidon osaamisverkosto. Keräyksen tuotolla kuolevien parissa työskenteleville järjestetään saattohoitokoulutusta sekä perustetaan saattohoidon tuki- ja neuvontajärjestelmä ammattihenkilöstön sekä potilaiden ja omaisten tarpeisiin.
Guatemalassa Yhteisvastuu tukee alkuperäiskansojen parissa tehtävää ihmisoikeustyötä. Yhteisöjä koulutetaan tiedostamaan ja vaatimaan oikeuksiaan omaan kieleen, kulttuuriin, maahan ja palveluihin. Lisäksi ehkäistään perheväkivaltaa ja tuetaan yhteisöjä kehittämään toimeentuloaan.