Uutiset - Kalajoen seurakunta

Kari Laurista Kalajoen kirkkoherra

Kari Lauri on Kalajoen seurakunnan 31. kirkkoherra. Maanantai-iltana 3.2. päättyneessä kirkkoherranvaalissa Jalasjärven kirkkoherra Kari Lauri sai 1434 ääntä. Toisena ehdokkaana ollut Alavieskan kirkkoherra Eija Nivala sai 743 ääntä. Kalajoen kirkkoherranvaalissa äänestysprosentti oli 25,53. Äänioikeuttaan käytti yhteensä 2180 seurakuntalaista. Kolme ääntä hylättiin. Edellisessä Kalajoen kirkkoherranvaalissa vuonna 1991 äänestysprosentti oli 42. Kalajoen seurakuntaan kuuluvat myös Himangan ja Raution kappeliseurakunnat.