Uutiset - Kalajoen seurakunta

Reino Junttilaa esitetään kirkkoherran lomansijaiseksi

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 5.2.2014

Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvosto esittää tuomiokapitulille Reino Junttilan nimeämistä kirkkoherran lomien sijaiseksi lokakuun alussa eläkkeelle jäävän Rauli Junttilan pitämättömien lomapäivien ajalle 1.4.-31.8.2014.
Seurakunta lainaa maksuvalmiuden ylläpitämiseksi hautainhoitorahastoiltaan 100.000 euroa ja Kalajoen Osuuspankilta 150.000 euroa.
Kirkkoneuvosto hyväksyi Riitta-Liisa Palovaaralle eron Himangan kappeliseurakunnan diakonian virasta 1.3.2014 alkaen. Virka julistettiin haettavaksi helmikuun loppuun mennessä. Diakonian viransijaisuutta hoitaneen Antti Härkösen sijaisuutta jatkettiin siihen saakka, kunnes valittu viranhaltija ottaa viran vastaan. Neuvosto vahvisti Teija Orjalan valinnan Kalajoen seurakunnan ylempää korkeakoulututkintoa edellyttävän kanttorin virkaan Himangalle neljän kuukauden koeajan umpeuduttua.
Raution kirkko ja seurakuntakoti saavat uuden äänentoiston. Kirkkoneuvosto hyväksyi Deivox Oy:n tarjouksen uusimisesta. Samalla Raution seurakuntakodille asennetaan induktiosilmukka kuuluvuutta parantamaan.
Kirkkoneuvostolle annettiin tiedoksi Tohkojan tuulivoimahankkeen omistuksen vaihdos.