Kesä ja Kalajoen käräjät!

Näin voisi alkaa Kalajoen seurakunnan tiedottajan kirje 175 vuotta sitten. Ensi kesänä tulee nimittäin kuluneeksi juuri tuon verran vuosia varsinaisista käräjistä. Päätimme juhlan kunniaksi istuttaa Ruotsalaisen, Malmbergin ja muut körttiset uudestaan syytettyjen penkkiin - tällä kertaa kuitenkin näytelmän muodossa. Kalajoen käräjät on kirjoittanut Matti Pajula, ohjauksesta vastaa Raimo Hentunen ja esiintyjät ovat Kalajoen ja lähialueen harrastajia ja ammattilaisia.

Lähde ajoissa liikkeelle ja varaa itsellesi, läheisillesi tai ryhmällesi paikat käräjäyleisöön Kalajoen Jokelan pappilan pihapiiriin! Tästä linkistä pääset tiedotteeseen, josta näet ensi kesänä pidettävien esitysten ajat ja lippupalvelun tiedot.

Tämän palasen kirkkohistoriaa draaman muodossa tuottavat yhteistyössä Teatteri Willi Lakeus ja Kalajoen seurakunta.