Paastonajan musiikkia kirkoissa Yhteisvastuun hyväksi

Kalajoen seurakunta järjestää kolme paastonajan konserttia yhteisvastuun hyväksi. Yhteisvastuukeräys tukee tänä vuonna suomalaista saattohoitoa ja ihmisoikeustyötä Guatemalassa.

Ensimmäinen paastonajan musiikkihetki on Himangan kirkossa 16.3. klo 15 ja samana päivänä iltamusiikki Raution kirkossa klo 19, kolmas kuullaan Kalajoen kirkossa 30.3. yhteistyössä Ylivieskan seurakunnan kanssa.

Konserteissa kuullaan monipuolista kirkkomusiikkia. Ohjelmassa on otettu huomioon kaiken ikäiset kuulijat. Himangalla esiintyvät Himangan kirkkokuoro + kvartetti sekä päiväkuoro. Rautiossa laulavat lapsikuoro sekä Iktys-kvartetti Veli Ainalin johdolla. Kaikissa tilaisuuksissa musiikkia esittävät myös Kalajoen seurakunnan kanttorit Annukka Palola, Heidi Huhtala ja Teija Orjala. Ohjelma sisältää kuorolauluja, yksinlauluja, urkumusiikkia ja yhteislauluja. Paastonajan sävelet johdattavat meitä Jeesuksen kärsimyksen ja ylösnousemuksen sanoman äärelle, sekä kääntävät ajatuksemme iankaikkiseen elämään.