Blogi - Kalajoen seurakunta

Blogi

Käsityökahvilan kevättempaus

Jokelan pappilan kellarissa avautuu joka toinen maanantai käsityökahvila. Yksi kahvilan kävijöistä oli kuullut, että vanhoista lakanoista tehdään sidetarvikkeita Intian leprapotilaille ja toinen tiesi, että hänen helsinkiläinen ystävänsä on sellaisia tehnyt ja häneltä saimme lisäohjeita. Kellariin on siunaantunut reilusti lakanoita lähinnä matonkudetarpeiksi, mutta niistä riitti myös sidetarvikkeiksi. Varmuuden vuoksi pesimme vielä lakanat ennen projektia.

Yhteisestä työskentelyhetkestä tuli todella mukava. Kaksi ihmistä repi lakanoista suikaleita ja muut osallistuivat pareittain rullaukseen. Ihastelimme työmme tuloksia valmiissa paketeissa ja samalla ikään kuin siunasimme niiden vastaanottajat laulaen ”Kiitos sulle kukkasista, jotka teilläin kukoisti. Kiitos myöskin ohdakkeista, jotka mua haavoitti. Kiitos, että tahdot mulle elon antaa iäisen. Kaikesta, oi Herra sulle annan ikikiitoksen!”

Käsityökahvilassa voi käydä piipahtamassa kahvilla tai tulla käsityön kanssa tai tehdä ”talon tavarasta” lähetystyön hyväksi.

Anna-Maija Pahkala, lähetyssihteeri