Blogi - Kalajoen seurakunta

Blogi

Kaikki on valmiina

Se on ilosanoma. Mitään ei tarvitse tehdä itse ja saa olla levossa.   Jeesuksen syntymäjuhla on suuren tekemisen aikaa, mutta pääsiäisen lähestyessä saa sielussamme kaikua ja soida toistuvasti sanat  ”tulkaa kaikki on valmiina”. Tulkaa ehtoollispöytään kiirastorstaina, siellä näette sen ihmeen ja todistatte sitä ilosanomaa kanssani. Kaikki on todella tehty valmiiksi puolestamme. Jeesus syntyi tänne maan päälle eli lapsuuden, nuoruuden ja ”työiän”. Jeesus eli puhtaan ja synnittömän elämän. Jumalan Poika - ihmisen ruumiissa. Hän meni ristille kuolemaan puolestamme. Hän oli viisas mies, myös silloin, kun hän kohtasi ihmisiä täällä maan päällä. Hän kantoi syntimme ristin puulla. Hän voitti kuoleman.

Älkäämme alistuko enää kuoleman valtaan. Vaikka täällä maan päällä elämä, ihmissuhteet ja asiat joskus hiertävät, niin siellä Jeesuksen luona on kaikki sitten hyvin. Maailma ei saisikaan eikä oma elämämmekään saisi olla liian ihanaa, ettemme unohtaisi taivasta  ja Jeesusta. Toivoisin että olisimme valmiita hetkenä minä kutsutaan hyppäämään tästä elämästä taivaan kodin elämään. Taivasikävä on sitä, että välillä kaipaamme Jeesuksen täydellistä rakkautta, läsnäoloa, hyvyyttä ja puhtautta, kaipaamme Hänen luo. Taivaskaipuu ”kestettävissä” määrin on ihan hyvä juttu. Se auttaa meitä ymmärtämään elämämme ainutkertaisuuden, elämän ihmeen ja myös kuoleman ilon - taivaankotiin saapumisen riemujuhlan päivän.

Tänään voimme vahvistaa itseämme lukemalla Raamatun sanaa. Kertomalla huolemme ja murheemme ja tunteemme Jeesukselle olomme helpottuu. Voimme rientää yhteiseen ehtoollispöytään nauttimaan Jeesuksen työn ja sovituksen sanomaa. Jeesuksen veri sinun ja minun puolesta vuodatettu syntien anteeksi saamiseksi. Jeesuksen ruumis, sinun ja minun puolesta annettu - kaikki on valmiina.

Ulla Ketonen, Kalajoen seurakunnan diakonissa