Uutiset - Kalajoen seurakunta

Hautausmaiden kesätyöntekijät valittiin

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 29.4.2014:

Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvosto hyväksyi vuoden 2013 tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen tilintarkastajien tarkastettavaksi ja kirkkovaltuuston vahvistettavaksi. Verokertymä oli lähes 2,5 miljoonaa euroa. Kasvua oli 2,5 % edellisestä vuodesta. Toimintakulujen 0,9 % laskun myötä vuosikatteeksi jäi 250.000. Poistojen ja tilinpäätössiirtojen jälkeen ylijäämäksi muodostui 83.000.

Hautausmaiden kesätyöntekijöiksi valittiin Aila Mantila ja Helli Santapakka viideksi kuukaudeksi, Antti Mantila kolmeksi, Juho Sillanpää ja Hanne Niemi kahdeksi sekä lastenohjaajat Mari Siipo ja Nina Saarela kuukaudeksi, lisäksi koululaiset Topi Annala ja Noora Ahola. Himangan hautausmaalle valittiin Anu Pahkala, Antti Heikkilä, Laura Pahkala. Tuomas Porkamaa, Terhi Kivelä ja Juuso Haapala sekä varalle Tuula Heikkilä, Niko Heikkilä, Veera Korpela ja Antti Tuorila.

Kirkkoneuvosto hyväksyi Notta Bell –soittojärjestelmän hankkimisen Himangan ja Raution kirkkoihin kirkonkellojen soittojärjestelmäksi. Järjestelmä on jo asennettu Kalajoen kirkkoon. Määräaikaisen toimistosihteerin paikkaa haki määräaikaan mennessä 17 hakijaa. Valinta annettiin työryhmälle: Marjaana Juola, Anne Pentinmikko ja talouspäällikkö Liisa Ukonaho.

Aineellisen ja henkisen hädän lisääntyminen on kasvattanut diakoniatyön työmäärää. Aikaisemmassa kokouksessa kirkkoneuvosto päätti palkata Jaana Komulaisen diakoniatyöhön osa-aikaiseksi avustavaksi työntekijäksi yhdeksän kuukauden ajaksi huhtikuusta alkaen. Lisäksi neuvosto esitti kirkkovaltuustolle vaalilautakunnan laajentamista ja hyväksyi seurakunnan valmiussuunnitelman päivittämisen sekä päätti käynnistää kirkon ympäristödiplomin hankkimisen.