Uutiset - Kalajoen seurakunta

Kalajoen seurakunnalle ylijäämäinen tilinpäätös

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkovaltuuston kokouksesta:

Kalajoen seurakunnan kirkkovaltuusto vahvisti vuoden 2013 tilinpäätöksen sekä käsitteli tilintarkastuskertomuksen ja myönsi tili- ja vastuuvapauden asianosaisille. Verotulot kasvoivat 2,5 % ja olivat lähes 2,5 miljoonaa euroa. Toimintakulut laskivat hieman ja tilikauden vuosikatteeksi jäi 251.000 euroa. Poistojen jälkeen tilikauden ylijäämäksi jää 83.131 euroa. Rahavarojen riittävyys on 15 päivää. Rahoitustilanne kiristyi kolmen viime vuoden aikana tehtyjen 2,5 miljoonan euron investointien vuoksi, jotka on rahoitettu omin kassavaroin. Omavaraisuusaste oli viime vuoden lopussa 91,79 %.

Vuoden 2014 talousarvion määrärahoja kirkkovaltuusto päätti korottaa 45.260 ja investointimäärärahoja 25.700 eurolla. Kirkkovaltuusto hyväksyi kirkkoneuvoston uusitun ohjesäännön nykytilannetta vastaavaksi sekä suositussopimuksen toimituspalkkioista. Valtuusto päätti ostaa Himangan hautausmaan n. 3000 neliön naapuritilan Irma ja Oiva Tiluksen perikunnalta. Raution Kotiseutuyhdistykselle valtuusto päätti lahjoittaa 900 neliön maa-alueen museoalueen vierestä. Ilkka Myllylälle päätettiin vuokrata 15 hehtaarin alue hakattua metsämaata Pohjankylän Kanttorila -tiloista pellon raivaamista varten 25 vuodeksi. Lisäksi vaalilautakuntaa täydennettiin ja lisättiin varsinaisten ja varajäsenten määrää seurakuntavaaleja varten.