Kesäillan musiikkia Kalajoen kirkossa

Kalajoen seurakunnan kesämusiikkisarjassa kuullaan tulevana keskiviikko-iltana 11.6. klo 19 tunnettua muusikkoryhmää. Esiintymässä ovat seurakunnan kanttorit Annukka Palola (laulu), Teija Orjala (laulu) ja Heidi Huhtala (urut ja piano), pastori Ilpo Parviainen (laulu), Johannes Nikula (laulu) ja veljekset Tuomo Hirvi (viulu) ja Tapio Hirvi (sello). Tämän kokoonpanon musiikki-illat ovat tulleet suosituiksi seurakuntalaisten keskuudessa.

Ohjelmassa on monipuolista kirkkomusiikkia: yksinlaulua, urkusooloja, soitinmusiikkia ja vahvistettu kvartetti. Säveltäjänimistä mainittakoon Oskar Merikanto, Eero Erkkilä, Kari Tikka ja L.van Beethoven. Iltamusiikin erikoisuutena kuullaan julkaisematon Ahti Sonnisen sävellys Jään tähän ristisi luo. Lisäksi vahvistettu kvartetti laulaa kesäisiä lauluja mm. Pikkulintu riemuissaan, Oi, katsohan lintua oksalla puun ja Ken on luonut sinitaivaan.

Illan ohjelmatuotto kerätään seurakunnan flyygelin hankintaan.