Nietulan sisarusten ja Ainalin kesäkonsertti Kalajoen kirkossa

Kalajoen seurakunnan kesämusiikkisarjassa esiintyvät keskiviikkona 25.6. klo 19 sopraano Kristiina Nietula ja trumpetisti Janne Nietula Kalajoen kirkossa. Heitä säestää harmonilla ja uruilla kanttori Veli Ainali. Illan ohjelmassa on Vanhan virsikirjan (1701) virsiä soittaen ja veisaten.

Sopraano Kristiina Nietula on valmistunut laulunopettajaksi Kuopion konservatoriosta ja Musiikin maisteriksi Sibelius-Akatemian oopperakoulutusosastolta. Opettajina ovat toimineet professori Jorma Hynninen ja Riva Auvinen. Kristiina Nietula on palkittu useista laulukilpailuista; Pentti Koskimies liedkilpailut 1995, Kangasniemen laulukilpailut 1997 ja Lappeenrannan laulukilpailut1999. Hän on esiintynyt useissa oopperarooleissa ja debytoi kesällä 2002 Savonlinnan oopperajuhlilla. Vuonna 2004-2006 hän esiintyi Ilkka Kuusiston Pula! -oopperassa Nivalassa. Kesällä 2009-2010 Nietula esiintyi Joonas Kokkosen  Viimeiset kiusaukset -oopperassa. Kristiina Nietula esiintyi vuonna 2011 Helsingin musiikkitalon Organo-salin käyttöönottokonsertissa urkutaiteilija Olli Porthanin kanssa.

Veli Ainali (vas.), Janne Nietula ja Kristiina NietulaJanne Nietula aloitti trumpetinsoiton Simo Saastamoisen oppilaana Jokilaaksojen musiikkiopistossa 1990. Vuonna 2008 hän valmistui Musiikin maisteriksi Sibelius-Akatemiasta opettajanaan Pasi Pirinen. Nietula voitti vuonna 2000 ensimmäisen palkinnon Lahden valtakunnallisen puhallinkilpailuiden trumpetin sarjassa.

Veli Ainali on valmistunut kanttori-urkuriksi Kuopiosta 1967. Hän on toiminut kanttorina Vieremällä, Kannuksessa, Pyhäjoella ja Kalajoella.Ainalille on myönnetty director cantus ja director musices -arvonimet sekä seurakuntatyön kunniamerkki.

Kristiina ja Janne Nietula sekä Veli Ainali olivat mukana Herra korkiast` kiitett` olkoon äänilevyllä -Vanhaa virsikirjaa (1701) soittaen ja veisaten. Levyn tuotti Herättäjä-Yhdistys. Levy oli ensimmäinen, joka äänitettiin Nivalan kirkon uusilla uruilla. Äänite valittiin vuoden 2010 suosikkilevyjen joukkoon Hufvudstadsbladet-lehden musiikkitoimittajien toimesta.