Parisuhde paremmaksi Kalajoella

Kalajoen seurakunnassa järjestetään syksyn aikana Parisuhde paremmaksi -tapahtumasarja, joka koostuu neljästä eri tilaisuudesta. Tarkoitus on tarjota parisuhteessa eläville, sellaiseen aikoville ja muuten asiasta kiinnostuneille eväitä ja työvälineitä arjen rakkauden ylläpitämiseen ja ongelmien ratkaisuun. Monipuolinen tapahtumasarja alkaa Outi ja Lee Mullerin konsertilla 19.9. klo 19 Kalajoen kirkossa ja jatkuu parisuhdeluennoilla, joita tulevat pitämään perheneuvojat Seppo Viljamaa ja Aila Harvala Kalajoen rovastikunnan perheasiain neuvottelukeskuksesta 13.10 ja 10.11. Tapahtumasarja päättyy marraskuun lopulla jo perinteeksi muodostuneeseen kynttiläillalliseen, jonka päätteeksi on iltamessu Himangan kirkossa.

Tällaisen tapahtuman järjestämiseen on selvästi tarvetta. Viime vuonna järjestetty parisuhdeluento kokosi paljon osanottajia, ja erityisesti nuorten perheiden suuri määrä yllätti. Eri-ikäiset pariskunnat kaipaavat parisuhteeseen laatua ja eheyttä sekä vinkkejä keskinäisen vuorovaikutuksen parantamiseen. Seurakunta haluaa vastata tähän tarpeeseen, ja mikä parasta, meillä on omasta takaa parisuhdetyön ammattilaisia, joilla on oman työnsä kautta tuntuma parisuhde-elämän kipupisteisiin. Jokaisesta tilaisuudesta tiedotetaan erikseen lähempänä ajankohtaa. Tapahtumat ovat maksuttomia, niihin ei ole ennakkoilmoittautumista, ja niissä on järjestetty lastenkaitsenta. Järjestelyvastuussa ovat Kalajoen seurakunnan perhetyö sekä Kalajoen rovastikunnan perheasiain neuvottelukeskus.