Outi & Lee Muller konsertoivat Kalajoen kirkossa

Perjantaina 19.9. klo 19 on Kalajoen kirkossa ainutlaatuinen mahdollisuus kuunnella etno-, folk- ja gospelmusiikkia Outi ja Lee Mullerin esittämänä. Konsertti on samalla avaus syksyllä Kalajoella toteutettavalle Parisuhde paremmaksi –tapahtumasarjalle. Se on myös tänä vuonna 40 vuotta täyttävien yhteinen syntymäpäiväjuhla.

Outin ja Leen musiikkia on luonnehdittu arvostelijoiden sanoin mm. näin: ”Kaksi vahvaa ääntä. Rakkauden korkeaveisua. Tinkimätöntä Ilosanomaa inkkarimeiningillä. Nuotiotunnelmaa, Luomu-lauluja Luojan kunniaksi. Musiikkia sielun janoon".

Outi (os. Terho) kiersi 70- ja 80-luvulla kymmenisen vuotta Suomea erilaisissa gospel-kokoonpanoissa. Hänen äänensä on tuttu tuolta ajalta seitsemältä eri LP-levyltä. Vuonna 1987 Outi tapasi Hollannissa Leen, "austrian aboriginaalin", joka oli tiedotusopin ja kielitieteen opintojensa ohella soittanut etelä-itävaltalaisessa Jeesus-Rock-bändissä "Leviticus Band". Kolmen kuukauden jälkeen vietettiinkin jo häitä.
Lee ja Outi Muller alkoivat kiertää Itävaltaa kokotoimisesti. He ovat esiintyneet yli 15 vuoden aikana pubeissa ja klubeissa, toreilla ja kaduilla, festivaaleilla ja kouluissa, huumekodeissa ja kodittomien tiloissa, leirintäalueilla, pakolaiskeskuksissa, "Disco-Tempel Giovannissa", poliisiasemalla sekä lukuisissa vankiloissa pitkin Itävaltaa ja Saksaa (myös DDR:ää) ja Kroatiaa.

Outi & Lee haluavat toimia yhteiskristillisellä pohjalla rikkomassa raja-aitoja eri kirkkokuntien väleiltä.

"Kuulen takaani äänen,
kun olen astumassa harhaan.
Nojaan Auttajaani,
kun on pimeää.