Uutiset - Kalajoen seurakunta

Himangan kirkon äänentoisto uusitaan

Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvosto valitsi tarjousten perusteella Deivox Oy:n uusimaan Himangan kirkon äänentoistojärjestelmän. Lisäksi Himangan kirkon rakennustoimikunta sai tehtäväksi tutkia jumalanpalvelus- ja musiikkitoimikunnan aloitteen kirkon alttari- ja kuorialueen kunnostuksesta. Kalajoen seurakunta luopuu vanhasta puhelinkeskuksesta ja kiinteistä lankapuhelimista ja liittyy Ylivieskan seurakunnan ja DNA Palvelut Oy:n mobiilivaihteen ja matkapuhelinpalvelujen sopimukseen.

Esitys lisätalousarvioksi
Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuuston hyväksyttäväksi vuoden 2010 talousarvion muutokset ja investointisuunnitelman muutoksen. Varsinaisen tuloarvion muutos on 11 220 euroa ja varsinaisen toiminnan menoarvion muutokset ovat yhteensä  46 500 euroa eli toimintakatteen kokonaismuutos on -35280 euroa. Investointiosan muutos sisältää 10.000 euroa Raution kirkon lämmönsiirron uusintaan. Ensi vuoden toiminta- ja taloussuunnitelman osalta kirkkoneuvosto kuuli työntekijöiden esityksiä eri toimialojen suunnitelmista.

Poukat nimikkoläheteiksi
Kirkkoneuvosto päätti uusia nimikkolähettiä koskevan sopimuksen Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen (SLEY) kanssa.  Kalajoen seurakunta ottaa nimikkoläheteikseen Sleyn palveluksessa olevat, Japanin työalueella toimivat, Päivi ja Martti Poukan.  Tavoitesumma on 5.000 euroa vuodessa. Neuvosto jatkoi Hannele Räisäsen hoitamaa kanttorin viransijaisuusaikaa ensi vuoden maalikuulle.