Apostolien seurassa helluntain jälkeen

Kalajoen kirkossa alkaa sunnuntaina 2.11. klo 18 raamattuluentosarja Apostolien teoista. Lääkäri Luukaksen kirjoittamassa kirjassa kerrotaan Jeesuksen lupaaman Pyhän Hengen vuodatuksesta Jerusalemissa. Alkulukujen keskushahmo on Pietari, mutta myöhemmin kuljemme Paavalin mukana lähetysmatkoilla Euroopassa. Näemme, kuinka Pyhä Henki muutti apostolit ja kuinka pakanuus väistyy sydämestä, kun Ylösnoussut Herra vaikuttaa ihmisiin. Tänään Jeesuksesta kerrotaan 2600 kielellä ja kristittyjä on enemmän kuin koskaan ennen maan päällä. Apostolien teot paljastaa, kuinka evankeliumi alkoi levitä  ja leviää edelleen Jeesuksen menetelmällä. Pyhän Hengen teot ovat nykyaikaa. Eurooppa - vanha kristikunta - tämän päivän maallistunein maanosa tarvitsee erikoisesti tämän kirjan sanomaa. Apostolien tekoja avaa rov. Jorma Puhakka, mukana ylistysryhmä.