Kanteleet kajahtavat Kalajoen kirkossa

Ylivieskan seudun kanteleyhdistys ry järjestää jouluisen kantelekonsertin yhdessä Ylivieskan seudun musiikkiopiston kanssa sunnuntaina 23.11. klo 16 Kalajoen kirkossa.

Luvassa on jouluista musiikkia, jossa ovat pääosassa isot ja pienet kanteleet. Soittajat ovat musiikkiopiston kanteleorkesterin jäseniä sekä yhdistyksen omia soittajia. Konsertissa kuullaan mm. Sibeliuksen Intermezzo, Sydämeeni joulun teet, lapsille tuttu Joulurauhaa sekä piirroselokuva Lumiukosta tuttu sävellys Walking in the air. Konsertissa kuullaan myös nokkahuiluja, poikkihuilua sekä soololaulua kalajokisen Johanna Laakson laulamana. Konserttiin on vapaa pääsy. Käsiohjelman voi ostaa 5 e hintaan. Sillä tuetaan Ylivieskan seudun kanteleyhdistyksen hallinnoimaa kantelepankkirahastoa.

Ylivieskan seudun kanteleyhdistys perustettiin 2008 tukemaan alueemme kanteleharrastusta. Yhdistyksen tavoitteena on järjestää konsertteja ympäri maakunnan. Lisäksi yhdistys järjestää joka kevät Kanteleviikko-tapahtuman.