Jouluista musiikkia Ylivieskan ja Kalajoen kirkoissa

Ylivieskan ja Kalajoen seurakuntien yhteinen projektikuoro Artos ja soitinryhmä esiintyvät Ylivieskan kirkossa 1. adventtisunnuntai-iltana 30.11. klo 19 ja Kalajoen kirkossa perjantaina 5.12. klo 19. Artos -kuoro aloitti musiikillisen yhteistyön projektimuotoisesti viime keväänä, kun ohjelmassa oli paastonajan konsertin valmistelu. Tämän syksyn aikana kuoro on valmistellut adventin ja joulunajan musiikkia. Säveltäjänimistä mainittakoon D. Buxtehude "On lapsi meille syntynyt", Piae cantiones -lauluja ja vanha ranskalainen sävelmä "Veni, veni Emmanuel". Lisäksi ohjelmassa on laulu- ja urkusooloja sekä soitinryhmältä soolonumero.

Kuorossa laulaa Kalajoen seurakunnan kanttorit, pappeja, Ylivieskan kanttori, Ylivieskan seudun musiikkiopiston opettajia sekä aktiivisia seurakunnassa toimivia musiikin harrastajia. Soitinryhmässä soittavat Tapio Hirvi (sello), Tuomo Hirvi (viulu), Alisa Nauha (viulu). Vapaaehtoinen ohjelmamaksu seurakuntien musiikkityön hyväksi.