Blogi - Kalajoen seurakunta

Blogi

”Suo Herra toivon kynttilöiden loistaa…..”

Joulun juhlaa odotellessa sytytämme kynttilöitä. Sytytän nyt neljä toivon kynttilää ja toivon sinulle seuraavia asioita:
Ensimmäisen kynttilän kautta toivon sinun elämääsi ihmisten läheisyyttä. Toivon sinulle, että tulet kohdatuksi ja hyväksytyksi. Ajattelen, että me tarvitsemme tätä kaikkein eniten. Joku odottaa myös sinua ja sinun tuomaasi lähimmäisyyttä satavarmasti. Aikakautemme suurimpia ongelmia ovat yksinäisyys ja läheisten ihmissuhteiden kaipuu.

Toisen kynttilän kautta toivon sinulle iloa. Toivon sinulle ilon silmälaseja, joiden kautta maailma ja elämä näyttävät paremmalta. Katsele ympärillesi myönteisin ja elämää ymmärtävin silmin. Ole armollinen ensin itsellesi ja sitten toisille.

Kolmannen kynttilän kautta toivon sinulle rauhaa. Joulun evankeliumissa on paimenten pelkoa ja kiirettä, mutta siitä huolimatta sanasta henkii ihmeellinen rauha. Paimenet, tavallisen raavaat miehet rauhoittuivat lopulta seimen äärelle.  Kaikki oli juuri niin kuin heille oli ilmoitettu. Vastasyntynyt poikalapsi tallin seimeen kapaloituna tuokoon sinulle rauhan niin, että turhat kiireet saavat jäädä.

Neljännen kynttilän kautta toivon sinulle kaikin tavoin hyvää adventin ja joulun aikaa. Toivon, että pääset valmistautumaan jouluun niin, että teet tilaa joulun tärkeimmälle asialle. Toivon, että pääset katselemaan yhdessä toisten kanssa seimen Lasta, tämän maailman Vapahtajaa. Älä katsele Häntä enää sivullisena, vaan kaikesta osallisena. Hänet annetaan sinun vuoksesi ja sinun turvaksesi. Joulu on nimittäin täynnä Jumalan tekoja ja rakkautta sinua kohtaan. Kun pysähdyt jouluevankeliumin myötä joulun tapahtumien äärelle, Jumala koskettaa sinua.
”Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valon.   Niille, jotka asuvat kuoleman varjon maassa, loistaa kirkkaus.  Sinä teet runsaaksi riemun, annat suuren ilon.” (Jes. 9: 1-2)

Turvallista matkaa adventin kautta joulun suureen juhlaan!

Kari Lauri
kirkkoherra