Juhani Alakärppä konsertoi jouluisissa tunnelmissa Himangalla ja Ylivieskassa

Baritoni, Toivo Kuula -laulukilpailun voittaja Juhani Alakärppä ja urkuja ja pianoa soittava Pekka Luukkonen esiintyvät perjantaina 19.12. klo 19 Himangan kirkossa ja sunnuntaina 28.12. klo 18 Ylivieskan kirkossa. Joulun aatto nyt saa -niminen joulukonsertti sisältää iki-ihania perinteisiä ja vähän uudempia joululauluja urku- ja pianosäestyksin esimerkiksi Oskar Merikannon, Joonas Kokkosen, Heino Kasken ja Kaisa Alasaarelan sävellyksistä. ”Oi jouluyö, juhlayö” päättää konsertin. Luvassa on myös jouluisia urkuteoksia ja uruilla leikittelyä. Juhani Alakärpän ääni täyttää isommankin kirkon. Ohjelma 10 e.

Oululainen baritoni Juhani Alakärppä (s. 1964 Simo) tuli suuren yleisön tietoisuuteen voittaessaan ensimmäisen Toivo Kuula -laulukilpailun Alavudella vuonna 2012. Jo vuoden 2011 lopulla käynnistyneessä monivaiheisessa kilpailussa etsittiin parasta Toivo Kuulan laulujen tulkkia. Kilpailuun ilmoittautui 154 ammattilaulajaa, välieriin heistä pääsi 20, ja loppukilpailuun selviytyi kahdeksan laulajaa. Tuomariston puheenjohtajana oli oopperalaulaja Jaakko Ryhänen. Konserttilaulajana Alakärppä on esiintynyt lukuisten orkesterien solistina, kuten keväällä 2014 Oulun Sinfonian solistina Oulussa konsertissa Shakespeare 450 vuotta ja Lapin sotilassoittokunnan solistina Rovaniemellä ja Kajaanissa. Alakärppä toimii laulupedagogina Pohjois-Pohjanmaalla ja Lapissa.

Kärsämäellä asuva Pekka Luukkonen (s. 1963 Mäntsälä) tunnetaan pitkän linjan muusikkona ja kuvataiteilijana. Hän on vuosien aikana säestänyt lukuisia laulajia sekä toiminut pianonsoitonopettajana. Parhaillaan Luukkonen opiskelee kirkkomuusikoksi Oulun ammattikorkeakoulussa.